Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 1.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 2.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 3.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 4.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 5.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 6.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 7.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 8.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 9.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 10.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 11.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 12.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 13.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 14.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 15.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 16.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 17.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 18.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 19.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 20.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 21.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 22.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 23.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 24.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 25.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 26.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 27.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 28.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 29.
  • Referāts 'Skolas "X" 10.klašu skolēnu sekmju pazemināšanās iemesli', 30.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mācīšanās: veicinošie un kavējošie faktori    4
1.1.  Vecuma īpatnības    4
1.2.  Dzimuma īpatnības    5
1.3.  Psiholoģiskās īpatnības    6
1.4.  Apkārtējās vides un cilvēku ietekme    6
2.  Mācību motivācija un tās loma izziņas procesā    9
2.1  Pašmotivācija    9
2.2  Skolotāju motivācija    10
2.3  Vecāku motivācija    11
3.  Skolēnu sekmju izpēte un analīze    12
3.1  2006./2007. m.g izlaiduma klases sekmes 6., 9., 10., 11. un 12. klasē    12
3.2  2007./2008. m.g izlaiduma klases sekmes 6., 9., 10., 11. un 12. klasē    13
4.  Anketēšanas rezultāti un to analīze    14
  Secinājumi    27
  Anotācija    28
  Annotation    29
  Literatūras saraksts    30
Darba fragmentsAizvērt

Mācīšanās ir process, kurā organisms pieredzes rezultātā maina savu uzvedību. [4] Kā tad mēs vispār kaut ko iemācāmies? Mēs vienkārši darām ikdienas darbus un notiek kaut kas, kam mēs piešķiram praktisku vērtību, un mūsu smadzenes atceras šo informāciju. Šāda informācijas iegūšana notiek nemitīgi. Mūsu prāts apstrādā iegūto informāciju, cenšoties saprast apkārtējās pasaules jēgu. [9] Šis process ir ļoti svarīgs, taču to var ietekmēt (gan pozitīvi, gan negatīvi) dažādi faktori.

1.1 Vecuma īpatnības
Šajā zinātniski pētnieciskajā darbā tika apskatītas 2 vecuma grupas – pusaudži (vecumā no 14 – 16 gadiem) un jaunieši (vecumā no 16-18 gadiem).
Pusaudžu vecumam ir raksturīga mērķu neatbilstība iespējām, tāpēc viņiem rodas paaugstinātas pretenzijas pret dzīvi.[2] Pusaudzis cenšas kļūt pārāk patstāvīgs – viņš nosprauž sev pārāk augstus un praktiski nesasniedzamus mērķus. Bet saprotot, ka to realizēšana nav iespējama, viņā rodas negatīva attieksme pret savu iegūto, nesasniegto rezultātu un pusaudzis uzdod sev jautājumu: ‘‘Kāpēc man vispār censties?‘‘ Un līdz ar šo jautājumu, viņa pašapziņa tiek iedragāta, viņā zūd vēlme mēģināt sasniegt pat vismazākos mērķus. Tā rezultātā pusaudzis nemācās, ignorē skolotāju darbu.
Pusaudžiem būtiska nozīme ir zināšanu jēgas izpratnei. Viņiem ir ļoti svarīgi apzināties, novērtēt zināšanu lomu dzīvē, citādāk var izveidoties negatīva pārliecība un attieksme pret dzīvi. [2]
Pusaudzim raksturīga pubertitātes sākšanās, kā rezultātā viņa apziņā rodas jaunas iezīmes un viņa attiecības ar sociālo vidi pārmainās.[2] Pusaudzis sāk apzināties savu ‘‘Es‘‘ taču tas nav viens noteikts. Šis ‘‘Es‘‘ var mainīties. Līdz ar to mainās viņa nākotnes mērķis un attieksme pret mācību darbu. Īpaši tas iezīmējas pusaudžos, kuri valsts pārbaudes darbus vēlas nokārtot labā līmenī un, kuru turpmākais mērķis ir turpināt mācības vidusskolā. Un, ja uzņemšana vidusskolā notiek konkursa vai atlases kārtībā, šis mērķis stimulē skolēnu vairāk sekot līdzi mācībām, vairāk strādāt patstāvīgi pēc paša vēlēšanās un iegūtas labākas sekmes. Līdz ar to 9. klasē ir novērots skolēnu mācīšanās progress.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants