• Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana ir cēlonis bērnu visatļautībai?

     

    Eseja2 Pedagoģija, Psiholoģija

Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 1.
  • Eseja 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 2.
  • Eseja 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Noteikumus vajadzētu izstrādāt pozitīvā veidā. Piemēram, tā vietā, lai teiktu “nedari pāri citiem”, varētu teikt “izturies pret citiem ar cieņu”.
Skolotājam vajadzētu sekmēt skolēnu savstarpējo cieņu, kā arī skolēniem pastāstīt kā rīkoties dažādās situācijās. Piemēram, izstāstīt, ka ir jālūdz atļauja, ja bērns vēlas spēlēties ar otra mantiņām. Nedrīkstētu to raut otram no rokām, bet būtu nepieciešams prasīt atļauju.
Vajadzētu pārliecināties, ka skolēni zina noteikumus, un saprot to nozīmi, sniedzot praktisku piemēru. Svarīgi būtu šos noteikumus pielikt redzamā vietā.
Vajadzētu arī pārliecināties, ka skolēni piekrīt izstrādātajiem noteikumiem, un vienoties par tiem ar skolotāju. Varētu tikt parakstīts kāds īpaši sagatavots dokuments, vai skolēni varētu paust savu apņemšanos ievērot noteikumus, tikai paceļot rokas.
Būtiski būtu izklāstīt par sekām, kas iestāsies noteikumu neievērošanas gadījumā, kā arī būtu labi, ja skolotājs paslavētu skolēnus par noteikumu ievērošanu.

Atlants