Vērtējums:
Publicēts: 18.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'A.Adlera teorija un izglītība', 1.
  • Referāts 'A.Adlera teorija un izglītība', 2.
  • Referāts 'A.Adlera teorija un izglītība', 3.
  • Referāts 'A.Adlera teorija un izglītība', 4.
  • Referāts 'A.Adlera teorija un izglītība', 5.
  • Referāts 'A.Adlera teorija un izglītība', 6.
  • Referāts 'A.Adlera teorija un izglītība', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Individuālpsiholoģija ir Alfrēda Ādlera izveidota mācība. Cilvēki to bieži uztver kā individuālisma psiholoģiju, tomēr tā drīzāk ir sociālā psiholoģija. Ādlers ļoti lielu uzmanību pievērš attiecībām ar citiem cilvēkiem, sabiedrības nozīmei cilvēka dzīvē.
No latīņu valodas „individuum” nozīmē – vienots, nedalāms. Ādlera izpratnē personība ir kaut kas vienots un nedalāms, no tā arī cēlies viņa mācības nosaukums. Ko nozīmē jēdziens personība?
Personība – normāls cilvēks (īpatnis, indivīds), kas dzīvo sabiedrībā un kura dzīves darbība ir tā iekārtota, ka sabiedrība gūst no viņa darba zināmu labumu (ieguldījumu). Viņam ir pietiekami enerģijas un drosmes stāties pretī tām problēmām un grūtībām, ko viņš sastop savā ceļā.

Jēdzieni un koncepcijas

Galvenais Ādlera jēdziens ir kopības izjūta (sociālā interese) – tā ir spēja interesēties par citiem un ņemt dalību citu rūpēs un interesēs, veikt ieguldījumu citu labā, negaidot atalgojumu. Cilvēks pēc savas dabas ir sabiedriska būtne. Viņš nevar izdzīvot bez citiem cilvēkiem, bez sabiedrības. Šī kopības izjūta ir bioloģiski nosacīta, tas ir sava veida sociālais instinkts, kas ir apzināti jākopj. Ādlers uzskata, ka ļoti liela nozīme ir mātes mīlestībai pret bērnu, spēja iemācīt bērnu mīlēt. attiecības ģimenē ir paraugs bērnam, kā viņš veidos savas turpmākās attiecības.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants