Vērtējums:
Publicēts: 19.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Stratēģija un mērķi', 1.
  • Konspekts 'Stratēģija un mērķi', 2.
  • Konspekts 'Stratēģija un mērķi', 3.
  • Konspekts 'Stratēģija un mērķi', 4.
  • Konspekts 'Stratēģija un mērķi', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Stratēģiskie mērķi salīdzinājumā ar finansu mērķiem. Kādiem no tiem ir prioritātes?
Kaut arī gan stratēģiskiem, gan finansu mērķiem ir ļoti liela prioritāte, jo tie ir virzīti uz gala rezultāta sasniegšanu., problēma rodas tad, kad situācija piespiež izvēlēties starp darbībām, kas ir saistīti ar īstermiņa finansu radītāju paaugstināšanu un firmas stāvokļa pastiprināšanu ilgtermiņa perspektīvas jomā. Menedžeri, kam piemita labas finansu iemaņas, parasti koncentrē savu uzmanību uz īstermiņa finansu radītājiem, mazāk uzmanības veltot ilgtermiņa perspektīvām un jaunu tirgu iegūšanai. Tas ir ļoti raksturīgs situācijām, kad organizācijai ir zemi finansu radītāji. Ja organizācija ir sasniegusi labus finansu rezultātus, kas savukārt ir pietiekami finansu riska situācijā, tad lielāku svarīgumu iegūst uzdevumu risināšana, kas ir saistīta ar ilgtermiņa konkurentsrējīgu pozīciju pastiprināšanu. Te tiem ir prioritāte attiecībā uz īstermiņa finansu radītājiem. Organizācija, kas nelieto iespējas savas ilgtermiņa konkurentspējīgas pozīcijas ilgtermiņa perspektīvā ( tā vietā izvēloties neatliekamu finansu radītāju uzlabošanu), riskē pasliktināt savu konkurentspēju. Tā var pazaudēt spēku tirgū, kā arī iespēju cīnīties ar saviem stipriem konkurentiem.
Stratēģiskā menedžmenta princips paredz, ka akcionāriem ir izdevīgāka stipras konkurentspējas iekarošana ilgtermiņa perspektīvā, nekā īstermiņa organizācijas finansu radītāju uzlabošana.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants