Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Lēmumu pieņemšanas process un metodes', 1.
  • Konspekts 'Lēmumu pieņemšanas process un metodes', 2.
  • Konspekts 'Lēmumu pieņemšanas process un metodes', 3.
  • Konspekts 'Lēmumu pieņemšanas process un metodes', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Ja ir grūtības uzsākt darbu pie projekta, tad var noteikt laiku, kad darbs vismaz jāuzsāk. Tādā veidā projekts būs iesākts un tad var šo uzdevumu arī ātri paveikt. Nepieciešams arī organizēt savu darba vietu, lai nebūtu pilnīgs haoss un nesakārtotībai, respektīvi, ieviest savu sistēmu darba vidē. Ja vadītājam darbības regulēšanā jāpieņem daudz lēmumu tad nepieciešams samazināt pieņemamo lēmumu skaitu, jāuzlabo lēmuma sagatavošanas darbs, kā arī jāpārliecinās par to, ka katrs lēmums tiek izpildīts. Katra uzdevuma izpilde ir jānovērtē, nepieciešams arī vispusīgi analizēt visus lēmuma izpildes procesus. Tāpat nepieciešams precīzāk veidot un ievērot izpildes organizētāju intereses. Efektīvs paņēmiens ir sadalīt problēmu mazākos gabalos, jeb kritērijos. Tādā veidā var pielāgot informācijas daudzumu, kas jāatrisina. Veidojot lēmumu nepieciešams noteikt arī visas izmaksas, kas vadītājam var rasties risinot problēmu. Tāpat lēmumu pieņemšanu var uzlabot, ja izlemjot iespējamās alternatīvas pievilcību, izvirza konkrētus kritērijus. Lēmumu pieņemšanas kritēriji nosaka procesu, ar kura palīdzību apkopotas alternatīvas. Izmaksu tabulas ir viens no piemēriem. Tās var lietot apkopojot un organizējot informāciju. Pēc šī kritērija lēmums tiek pieņemts ņemot vērā izmaksu tabulu. Vadītājs izvērtē alternatīvas, kurām nepieciešamas vismazākās izmaksas pie dažādiem iespējamajiem notikumiem nākotnē .…

Autora komentārsAtvērt
Atlants