Vērtējums:
Publicēts: 08.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Laika faktors biznesa attiecībās un lietišķajā saskarsmē Spānijā', 1.
  • Eseja 'Laika faktors biznesa attiecībās un lietišķajā saskarsmē Spānijā', 2.
  • Eseja 'Laika faktors biznesa attiecībās un lietišķajā saskarsmē Spānijā', 3.
  • Eseja 'Laika faktors biznesa attiecībās un lietišķajā saskarsmē Spānijā', 4.
  • Eseja 'Laika faktors biznesa attiecībās un lietišķajā saskarsmē Spānijā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Plānošana.
Savā uzņēmējdarbībā spāņi ar plānu kalšanu un prognozēšanu īpaši neaizraujas. Un neviens no viņiem to arī nemaz negaida. Ar uzņēmuma stratēģiju nodarbojas tā īpašnieks, turklāt viņš visticamāk paļausies uz savu biznesmeņa talantu, nekā analizēs uzņēmuma statistiskos rādītājus vai sistematizēs datus par savu uzņēmumu. Spāņi biznesā īpaši neaizraujas arī ar biežu sanāksmju rīkošanu un sarežģītu shēmu analizēšanu tajās. Parastos darbiniekus informē par uzņēmuma tuvākajiem plāniem neskaidru mājienu viedā vai ar dažādiem brīdinājumiem vai paziņojumiem. Pavisam noteikti spāņi dod priekšroku praktiskiem un taustāmiem rezultātiem un sasniegumiem, nevis utopiskām vīzijām par nākotnes stratēģiju. Uz lieliem pasūtītājiem, kuri pieprasa konkrētajam uzņēmumam izstrādāt pasūtījumu grafiku ar termiņiem, kā arī stingru kvalitātes un piegādes laiku kontroli, spāņi vienkārši var apvainoties.
Pēdējā laika darbības liecina, ka tirgus Spānijā kļūst arvien starptautiskāks, jo biznesa norisēs iejaucas ārvalstu investori. Spāņiem biznesmeņiem tas ir vērā ņemams faktors, lai pārvarētu savu neitrālo attieksmi pret uzņēmuma stratēģijas sastādīšanu un tomēr sagatavotu ārvalstu investoru pieprasītās atskaites, plāna uzdevumus vai uzņēmuma attīstības tempus. Šis gan neattiecas uz vietējiem uzņēmumiem vai ģimenes uzņēmumiem, kur grāmatvedība sastāv vien no peļņas vai zaudējumu aprēķina.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants