Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 1.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 2.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 3.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 4.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 5.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 6.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 7.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 8.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 9.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 10.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 11.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 12.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 13.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 14.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 15.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 16.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 17.
  • Referāts 'Klasiskā baleta mākslinieki', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Mihails Fokins    4
  Anna Pavlova    6
  Maija Pļisecka    8
  Māris Liepa    10
  Mihails Barišņikovs    14
  Secinājumi    16
  Izmantotā literatūra    17
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Tik daudz dažādu dzīves stāstu, bet tajā pašā laikā- tik līdzīgi. Mērķa nospraušana, darbs.. darbs, tā sasniegšana, aiziešana. Tā īsi varētu raksturot, katra šajā darbā pieminētā mākslinieka dzīvi. Tās atšķiras tikai ar sīkām detaļā- lomām, kas palīdzējušas kļūt slaveniem.
Tikai tagad aptvēru, ka visi šie dejotāji ir saistīti savā starpā. Anna Pavlova sadarbodamās ar Mihailu Fokinu, dodot ieguldījumu nākotnē, uz kuras izauguši tādi izcili horeogrāfi, kā Džordžs Balančins, ar kuru sadarbojās, un no kura mācījās Mihails Barišņikovs, kā arī izaugusi balerīna, „Mirstošā gulbja” jaunatveidojuma autore Maija Pļisecka, kura savulaik bija precējusies ar Māri Liepu. Tā jau mēdz teikt, ka pasaule ir maza, it īpaši tādā nozarē kā deja.
Tā vien šķiet, ka šie mākslinieki savas dzīves laikā ir balansējuši uz naža asmens, jo tik viegli ir no slavas virsotnes iekrist bezdibenī. Katrs viņu dzīves solis tika vērtēts un kļūdas nedrīkstēja pieļaut ne uz skatuves, ne dzīvē, jo nosodījums var būt pat mūžīgs.
Katra no pieminētajām personībām ir spoža zvaigzne baleta mākslas žanrā, katra ar savu zelta maliņu. Māris Liepa, kas gan dzīves, gan pēc tās laikā tika smagi nopelts, par klaju nepieklājību, tomēr spēja parādīt izcilu dejojumu, izcilu Krasa lomas atveidojumu un kļūt par paraugu citiem baleta māksliniekiem. Anna Pavlova ar savu neatlaidību, ko vienmēr pavadīja veselības problēmas, tomēr spēja sevi pierādīt, un pateicoties sadarbībai ar Mihailu Fokinu, kļūt par „Mirstošo gulbi”. Tieši tā pat ar darbu, ar prakses iespējām, ar neatlaidību Mihails Barišņikovs ir priecējis skatītāju acis un, protams, Maija Pļisecka, kura vēl manas vecmāmiņas vecumā spēj dejot, kā neviens! Lai kas arī nebūtu sasniegts šo mākslinieku dzīvēs, tas panākts ar smagu darbu, bet to saprot tikai daži.
Šie mākslinieki sniedz unikālu paraugu, apstiprinājumu, ka, ja tiešām, ko vēlies, to var izdarīt, tikai nevajag baidīties atklāt ko jaunu, jo visu dzīvi mums ir sevi jāpilnveido, lai mēs spētu, pirmkārt, paši būt lieliski dejotāji, otrkārt, spētu radīt jaunus darbus ar jauniem izteiksmes līdzekļiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants