Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 1.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 2.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 3.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 4.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 5.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 6.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 7.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 8.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 9.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 10.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 11.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 12.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 13.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 14.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 15.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 16.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 17.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 18.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 19.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 20.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 21.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 22.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 23.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 24.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 25.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 26.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 27.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 28.
  • Referāts 'Teorija no Krājbankas reklāmas darbības', 29.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  REKLĀMA UN TĀS BŪTĪBA    3
1.1.  REKLĀMAS DEFINĪCIJAS UN VĒSTURE    3
1.2.  REKLĀMAS VEIDI    7
1.3.  REKLĀMAS MĒRĶI UN UZDEVUMI    10
1.4.  REKLĀMAS IZPLATĪŠANAS LĪDZEKĻI    12
1.5.  REKLĀMAS PSIHOLOĢISKIE PAMATI    16
1.6.  Tirdzniecības zīmes atpazīstamības veidošana, kā viens no reklāmas mērķiem    21
2.  Reklāmas īpatnības pakalpojumu sfērā    24
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    29
Darba fragmentsAizvērt

1.1. REKLĀMAS DEFINĪCIJAS UN VĒSTURE
Reklāma - [no grieķu valodas "reclamo" – izsaukt; no latīņu valodas "reclamare" - skaļi kliegt] - saziņas līdzeklis, lai piesaistītu uzmanību, izraisītu interesi, padarītu populāru; apmaksāts vai citādi atlīdzināts publisks, popularitāti vai pieprasījumu veicinošs paziņojums par precēm vai pakalpojumiem, uzņēmumiem, personām; paziņojums par organizācijām, to darbības veidiem, idejām un citiem jautājumiem.
Mūsdienās reklāma kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, ar to mēs sastopamies katru dienu. Tā ir pamanāma it visur, kur vien var iedomāties- braucot sabiedriskajā transportā vai ejot pa ielu. Reklāma redzama avīzēs, žurnālos, televīzijā, uz preču iesaiņojumiem, apģērbiem, reklāmas stabiem, tiek pārraidīta pa radio. Reklamēts tiek viss - sākot no precēm un pakalpojumiem un beidzot ar idejām, vērtībām un dzīves stilu. Šāda reklāmas daudzveidība ir saistīta ar sarežģītību tās veidošanā un pārvaldīšanā. Lai šos procesus izprastu, autors uzskata, ka vispirms jāmēģina definēt, kas ir reklāma. Lūk, dažas no definīcijām:
1.Grāmatā „Reklāma: principi un prakse” autoru kolektīvs (Viljams Velss, Džons Bernets, Sandra Moriartija) piedāvā šādu reklāmas definīciju:
Reklāma – apmaksāta nepersonalizēta komunikācija, ko veic identificējams sponsors un kas izmanto masu informācijas līdzekļus ar mērķi pierunāt auditoriju uz konkrētu rīcību vai mainīt tās viedokli.
Tālāk viņi arī paskaidro – apmaksāta komunikācijas forma, kaut arī daži reklāmas veidi iegūst bezmaksas laiku un vietu masu informācijas līdzekļos. Identificējams sponsors – praktiski visām reklāmām parādās, kas tieši ir pasūtījis un apmaksājis konkrēto reklāmu. Atsevišķas reklāmas vienkārši iepazīstina vai pastāsta par uzņēmumu vai konkrētu tirdzniecības marku, bet tomēr vairumam reklāmu mērķis ir ietekmēt kādu konkrētu auditoriju par labu savam produktam, pakalpojumam vai viedoklim. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants