Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 1.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 2.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 3.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 4.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 5.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 6.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 7.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 8.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 9.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 10.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 11.
  • Referāts 'Galvenie cenu izmaiņas iemesli', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Galvenie cenu izmaiņas iemesli    4
2.  Iekšējie faktori    4
3.  Ārējie faktori    5
4.  Piemērs par uzņēmumu „Gelena A”    6
4.1.  SIA „Gelena A” īss ieskats    6
4.2.  Uzņēmuma cenu izmaiņas balstoties uz iekšējiem faktoriem    6
4.3.  Uzņēmuma cenu izmaiņas balstoties uz ārējiem faktoriem    7
  Secinājumi    11
  Izmantotā literatūra    12
Darba fragmentsAizvērt

Pie iekšējiem faktoriem ir pieskaitāmas cenu izmaiņas – paaugstināšana vai pazemināšana pēc uzņēmuma iniciatīvas jeb ko uzņēmums vēlas panākt, pārdodot produktus, kādus mērķus vēlas īstenot.
Galvenie iekšējie faktori ir:
Uzņēmuma un t. sk. mārketinga mērķi –
Ir pieci galvenie iespējamie uzņēmējdarbības mērķi, kas sasniedzami, nosakot optimālas cenas:
1) nodrošināt izdzīvošanu tirgū – tas rodas, kad mainās pieprasījums vai ir parādījusies spēcīga konkurence, kā arī ražošana ir sasniegusi pakāpi un tirgū ir produktu pārpildījums, līdz ar to uzņēmumam jāsamazina cenas līdz tam laikam kamēr cenas nosedz izmaksas;
2) maksimāli palielināt peļņu – jāizvēlas tā cena, kas dos iespēju maksimāli palielināt peļņu un tas ir jādara salīdzinot pieprasījumu un izmaksas ar alternatīvām cenām;
3) iegūt līdera pozīcijas produktu kvalitātes ziņā – šajā gadījumā ir jānosaka augstākas cenas, lai varētu kompensēt lielos izdevumus zinātniskās pētniecības darbiem;
4) nodrošināt lielāko produktu realizācijas apjomu – plānojot izmaksu samazināšanu uz vienu produkcijas vienību un tādējādi ilgstoši gūstot augstu peļņu;
5) nodrošināt lielāko tirgus daļu – uzņēmums piedāvā jaunus produktus, līdz ar to paplašinot sortimentu un piedāvā produktus par dažādām cenām dažādos tirgus segmentos[1].…

Autora komentārsAtvērt
Atlants