Vērtējums:
Publicēts: 28.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Mūzikas pedagoģija un psiholoģija', 1.
  • Eseja 'Mūzikas pedagoģija un psiholoģija', 2.
  • Eseja 'Mūzikas pedagoģija un psiholoģija', 3.
  • Eseja 'Mūzikas pedagoģija un psiholoģija', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Darbā ar klientu parasti tiek piemeklēts tāds skaņdarbs, lai tas maksimāli atbilstu pacienta psihiskajam stāvoklim.

Optimālāko mūzikas stipruma gradāciju var noteikt pēc cilvēka pašsajūtas, kad viņš ienāk telpā. Funkcionālās mūzikas pamatpazīme ir tās neievērojamība un harmoniska saplūšana ar telpas interjeru. Bet, ja vēlamies mūziku izmantot vēl efektīvāk, tad jāņem vērā, ka klausītāja labsajūta vairosies, ja mūzikas skanējumu viņš būs pamanījis tikai pēc neilga laika kopš uzturēšanās telpā. Tas nozīmē, ka dažos gadījumos cilvēks to nebūs ievērojis vispār.

Funkcionālajai mūzikai labāk izraudzīties instrumentālus skaņdarbus. Vokālas kompozīcijas kopējā programmā var iekļaut, tikai lai to nedaudz atsvaidzinātu. Dziesmām vajadzētu būt ar maksimāli neuzkrītošiem tekstiem bez smagas filozofiskas slodzes, jo tādi teksti klausītājā nejauši var rosināt nepatīkamas atmiņas vai nevēlamas asociācijas. Instrumentālie skaņdarbi šai ziņā ir daudz atvērtāki mūsu pašu radītajām patīkamajām asociācijām.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants