Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.06.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Krāsas vadības psiholoģijā. Krāsa reklāmā', 1.
  • Referāts 'Krāsas vadības psiholoģijā. Krāsa reklāmā', 2.
  • Referāts 'Krāsas vadības psiholoģijā. Krāsa reklāmā', 3.
  • Referāts 'Krāsas vadības psiholoģijā. Krāsa reklāmā', 4.
  • Referāts 'Krāsas vadības psiholoģijā. Krāsa reklāmā', 5.
  • Referāts 'Krāsas vadības psiholoģijā. Krāsa reklāmā', 6.
  • Referāts 'Krāsas vadības psiholoģijā. Krāsa reklāmā', 7.
  • Referāts 'Krāsas vadības psiholoģijā. Krāsa reklāmā', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Krāsu psiholoģiskā ietekme
Lielu daļu informācijas par ārējo pasauli cilvēks uztver ar jūtu palīdzību. 90% no zināmā ar redzes palīdzību. Psiholoģiskās ietekmes pamatā ir nervu sistēmas fizioloģija, tās pamatlikums ir uzbudinošo un kavējošo procesu mijiedarbība. Ja kontrastējošas krāsas iedarbojas vienmērīgi, rodas harmonijas sajūta, jo redzes orgānā krāsas summējas un rada baltu krāsu, kas vienmērīgi noslogo visus trīs redzes receptorus.
Cilvēka reakciju uz krāsu lielā mērā nosaka kultūras tradīcijas, individuālās īpatnības, kas saistītas ar krāsu asociācijām un prioritātēm. Taču katram cilvēkam tās ir atšķirīgas, ko ietekmē gan noskaņojums, gan vieta, kurā tas tobrīd atrodas. Krāsa ietekmē cilvēka vēlmes un garastāvokli.
Cilvēks būtībā ar sevis izvēlētām krāsām izsaka to, kā viņam konkrētajā brīdī pietrūkst, vienlaikus atklājot kādu sava temperamenta vai rakstura šķautni. Kad cilvēks ir laba pašsajūta un viņš atrodas līdzsvarā, tad viņam nav īpašu antipātiju pret ādu noteiktu krāsu, viņš pieņem visus toņus, protams, priekšroku dodot sev tuvākām krāsām.
Viens no slavenākiem krāsu testiem ir zinātnieka Maksa Lišera krāsu tests, ar kura palīdzību ir iespējams noteikt cilvēka psiholoģisko stāvokli. Tā stimulmateriāls ir 73 dažādu krāsu un toņu 28 * 28 mm lielas kartītes.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants