Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Jūgendstila celtne Rīgas centrālajā daļā Alberta ielā 8', 1.
  • Referāts 'Jūgendstila celtne Rīgas centrālajā daļā Alberta ielā 8', 2.
  • Referāts 'Jūgendstila celtne Rīgas centrālajā daļā Alberta ielā 8', 3.
  • Referāts 'Jūgendstila celtne Rīgas centrālajā daļā Alberta ielā 8', 4.
  • Referāts 'Jūgendstila celtne Rīgas centrālajā daļā Alberta ielā 8', 5.
  • Referāts 'Jūgendstila celtne Rīgas centrālajā daļā Alberta ielā 8', 6.
  • Referāts 'Jūgendstila celtne Rīgas centrālajā daļā Alberta ielā 8', 7.
  • Referāts 'Jūgendstila celtne Rīgas centrālajā daļā Alberta ielā 8', 8.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Iela, mājas Nr., arhitekts, kurā gadā nams būvēts    2
2.  Jugendstila raksturojums izvēlētajā namā    2
3.  Fasādi raksturojošie elementi    3
4.  Eseja „Kādas fasādes skulptūras ( maskas ) stāsts”    5
5.  Citāts no Anšlava Eglītes romāna „Līgavu mednieki”    6
6.  Citāts no Annas Brigaderes romāna „Kvēlošā lokā” ( par mākslinieku Leju )    6
7.  Izmantotā literatūra    7
Darba fragmentsAizvērt

Mihails Eizenšteins (5.09.1867 — 1921). Saskaņā ar vieniem datiem, ebrejs, kas pieņēmis pareizticību, pēc citiem — pārkrievojies vācietis. Rīgā nokļuvis 1893. g., strādājis Baltijas valsts īpašumu pārvaldē, veidojis spožu karjeru: 1915. gadā ieguvis īstenā valsts padomnieka titulu, kas bija līdzvērtīgs ģenerāļa statusam. Pēc slavenā kinorežisora Sergeja Eizenšteina, Mihaila dēla, liecības «trakajā stilā — modernā» tika uzceltas 53 mājas. Tas ir arī M.Eizenšteina nopelns, ka Rīga ieguvusi Eiropas jūgendstila galvaspilsētas slavu. [ 5 ]
JŪGENDSTILA RAKSTUROJUMS IZVĒLĒTAJĀ NAMĀ.
[..]Neko no gotikas vai romantikas, neko no klasikas. Lai dzīvo jaunais stils - jaunības stils, jūgendstils, stils, kas Francijā uzliesmoja kā "nūdeļu stils", Krievijā kā "modernais stils", Itālijā kā "brīvības stils", katrā zemē gandrīz ar savu epitetu.
Jūgendstils arhitektūrā ienācis no lietišķās un grafiskās mākslas, tas deformē visus konvencionālās arhitektūras elementus. Pat logs nedrīkst būt tāds kā parasti, jo tas ir reprezentācijas spogulis galvenajā fasādē. [1]

Autora komentārsAtvērt
Atlants