Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 1.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 2.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 3.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 4.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 5.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 6.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 7.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 8.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 9.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 10.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 11.
  • Referāts 'Cenu veidošanas metodes', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  CENU NOTEIKŠANAS PAMATPAŅĒMIENI    4
1.1.  Cenu noteikšana pēc izmaksām    4
1.2.  Cenas noteikšana, balstoties uz pieprasījumu    5
1.3.  Cenu noteikšana, balstoties uz konkurentu produkta cenām    7
2.  DAŽĀDAS CENU NOTEIKŠANAS METODES    8
2.1.  Ierastās cenas noteikšana    8
2.2.  Produktu līnijas cenu noteikšana    8
2.3.  “Nosmelšanas” cenas noteikšana    9
2.4.  Psiholoģiskā cenu noteikšanas metode    10
2.5.  Atlaižu noteikšana dažādiem tirgus segmentiem    10
2.6.  “Iespiešanās” cenu noteikšana    10
2.7.  “Plēsīgo” cenu noteikšana    11
  SECINĀJUMI    12
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    13
Darba fragmentsAizvērt

Ja cilvēkiem jautātu: “Kas ir cena?”, tad droši vien lielākā daļa atbildētu, ka tā ir pircēja maksa par to, ko viņš pērk. Kad pircējs jautā pārdevējam cenu, tā tiek nosaukta latos un santīmos.
Cena ir preces vai pakalpojuma vērtība, izteikta naudā. Tā ir preces vērtības mērs.
Cena ir svarīga, jo pircējs to izmanto preces kvalitātes noteikšanai. Ja cena šķiet pārāk augsta, pircējs var attiekties no preces, jo tā nav tādas naudas vērta. Ja cena šķiet pārāk zema, pircējs var uzskatīt, ka prece ir nevērtīga [3.,153.].
Cenu ir grūti noteikt, jo ir jāņem vērā daudzi to ietekmējošie faktori, piemēram, izmaksas, konkurences situācija, piedāvājums un pieprasījums [3.,154.].
Darba mērķis:
Izpētīt literatūru par cenu veidošanas metodēm un apkopot vissvarīgāko informāciju šajā darbā.
Darba uzdevumi:
1. Iepazīties ar cenu veidošanas pamatpaņēmieniem un metodēm. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants