Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Komunikācijas vēsture. Pirmais kopsavilkums', 1.
  • Konspekts 'Komunikācijas vēsture. Pirmais kopsavilkums', 2.
  • Konspekts 'Komunikācijas vēsture. Pirmais kopsavilkums', 3.
  • Konspekts 'Komunikācijas vēsture. Pirmais kopsavilkums', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Daudzas realitātē gūstamās pieredzes ir iespējamas arī digitālajā vidē, internets tiek izmantots, lai izklaidētos, izglītotos, informētos, sazinātos ar citiem un internetā var pat pelnīt naudu. Elektroniskajam tīklam (internetam), atšķirībā no, piemēram, telefona sakaru tīkla, nav raksturīga hierarhija, nav centra, no kura viss sākas un izriet, kas savā ziņā atspoguļo mūsdienu pasaulei raksturīgo lietu un parādību mijiedarbību, saplūšanu, mobilitāti un konverģenci.
Teorētiķi Lasvels (Lasswell, 1948) un Raigts (Wright, 1960) izšķīra masu komunikācijai četras funkcijas: sabiedrības novērošana, informēšana, izklaidēšana un kultūras mantojuma nodošana tālāk. Mūsdienās ir radušies jauni mediju veidi un masu komunikācija ir izpētīta plašāk, un ir iespējams novērot un identificēt dziļākus tās efektus un funkcijas sabiedrībā. Manuprāt, masu komunikācija joprojām pilda iepriekšminētās funkcijas. Papildus tām, varētu minēt izglītošanas funkciju, jo ir brīvi pieejama informācija, kas ļauj apgūt dažādas prasmes pašmācības ceļā. Mūsdienās masu mediji dominē mediju telpā un tie ir spēcīgs rīks sabiedrības dzīves organizēšanā.

Atlants