-
Sabiedrisko attiecību tehnoloģijas tūrisma aģentūras SIA "VLISSA" virzībā
Novērtēts!Diplomdarbs77 Mārketings, reklāma, Sabiedriskās attiecības, Tūrisms, viesmīlība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 8 | |
1. | SA tehnoloģijas kā efektīvs līdzeklis tūrisma aģentūru darbībā | 10 |
1.1. | Tūrisma aģentūras un to virzības veidi | 10 |
1.2. | SA tehnoloģijas tūrisma jomā | 26 |
2. | Tūrisma aģentūras SIA „VLISSA” attīstība | 48 |
2.1. | SIA „VLISSA” situācijas analīze | 48 |
2.2. | SA tehnoloģijas SIA „VLISSA” | 59 |
2.3. | SA tehnoloģijas konkurentu darbībā tūrisma jomā | 65 |
3. | SA tehnoloģijas SIA „VLISSA” virzībā Latvijas tirgū | 68 |
3.1. | SA pasākumu plāns SIA „VLISSA” virzībai | 68 |
3.2. | Ieteikumi SA tehnoloģiju pielietošanā SIA „VLISSA” | 76 |
Nobeigums | 79 | |
Literatūras saraksts | 83 |
1. SA tehnoloģijas kā efektīvs līdzeklis tūrisma aģentūru darbībā
1.1.Tūrisma aģentūras un to virzības veidi
„Tūrisma aģentūra” ir neliela tūrisma organizācija, kas nodarbojas ar ceļojumu tūru piemeklēšanu un pārdošanu gala patērētājiem – tūristiem. Tūrisma aģentūras patstāvīgi neformē tūres, tās tikai pārdod gatavu atpūtas ceļojumu ceļazīmes un sniedz konsultācijas tūristiem. Visas tūrisma aģentūras pārdod vienādas tūres un savā starpā atšķiras vienīgi ar tūristu apkalpošanas kvalitāti. Par tūru izmaksām – neskatoties uz to, ka ceļazīmju cenu nosaka tūroperatori, tūrisma aģentūra var samazināt tūres izmaksas daloties ar tūristu-pircēju ar sava atalgojuma daļu.
Tūrisma aģentūras pamatuzdevumi:
Sniegt plašu un pilnīgu izklāstu par atpūtas un ceļošanas iespējām visās tūrēs, kūrortos, tūrisma centros u.c.;
Šīs informācijas virzīšana uz priekšu ar reklāmas palīdzību;
Tūrisma produkta pārdošanas organizēšana atbilstoši mūsdienu pārdošanas metodēm, ņemot vērā tūrisma tirgus īpatnības un specifiku.
Tūrisma aģentūru veidi:
Tūrisma aģentūras, kas pārdod tikai tūroperatoru formētas tūres uz komisijas atlīdzības nosacījumiem;
Transporta-tūrisma aģentūras, kas organizē transtūres. Šeit rodas ar transporta organizācijām (aviācijas-tranzīta uzņēmumi, aviokompānijas, dzelzceļa kompānijas) kopīgu uzņēmumu izveidošanas perspektīvas. Kā sadarbības iespēja starp pārvadātājiem un aģentūrām ir vienošanās par transporta biļešu realizāciju;
Tūroperatora tūrismā aģentūra (realizācijas birojs), kas pārsvarā realizē savus produktus, kā arī pārdod iegādātās tūres.…
Diplomdarba tēma ir „SA tehnoloģijas tūrisma aģentūras SIA „VLISSA” virzībā.” Tūrisma aģentūras veiksmīgai darbībai ir svarīgi izvēlēties pareizu virzības stratēģiju. Darba mērķis: izvērtēt ar kādām SA tehnoloģijām vislabāk var veiksmīgi virzīt tūrisma aģentūru SIA „VLISSA” Latvijas tirgū un izstrādāt SA pasākumu plānu un rekomendācijas to pielietošanai. Īstenojot izvirzīto mērķi, diplomdarbā tiek apskatīta aģentūras darbība tūrisma jomā, tūrisma aģentūras SIA „VLISSA attīstības analīze un virzība Latvijā. Tūrisma aģentūras SIA „VLISSA” virzībā un attīstības analīzē tiek apskatītas praksē jau pielietotās SA tehnoloģijas un citas mārketinga komunikācijas, kā arī tiek veikta SVID un konkurentu analīze. Diplomdarba trešajā daļā tiek izstrādāts SA pasākumu plāns un sniegtas rekomendācijas trūkumu novēršanai un tālākai darbībai. Diplomdarbā ir izmantota speciālā literatūra, publikācijas periodiskajos izdevumos, informācija no SIA „VLISSA” tūrisma aģentūras, informācija no mājas lapām, kā arī novērošanas un anketēšanas rezultāti. Darbs sastāv no trīs nodaļām. Tas sastāv no 85 lapām, satur 46 izmantotos avotus, 6 tabulas un 6 attēlus. Tēmas aktualitāte. Tūrisms ir īpašs aktivitātes veids, kas ietver cilvēka brīvu pārvietošanos no dzīves vietas uz citu vietu, kā arī pakalpojumu sfēras, kas apmierina tūristu vajadzības. Cik zināms, tūrisms šobrīd ieņem vienu no vadošajām vietām daudzu pasaules valstu ekonomikā. Eiropā un visā pasaulē tūrisms ir viena no vadošajām un visstraujākajām izaugsmes nozarēm un tiek uzskatīta par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti. Tūrisms ietekmē ikvienas sabiedrības sociālo, kultūras un ekonomisko dzīvi, savukārt, minētās sfēras ietekmē tūrisma attīstību. Latvijā tūrismam ir ļoti liela nozīme. Latvijā šobrīd ir ļoti daudz tūrisma aģentūru, kuru starpā ir liela konkurence, tāpēc virzot tūrismu aģentūru ir nepieciešamas SA tehnoloģijas. Reizēm noteicošā ir pakalpojuma cena, kvalitāte vai aģentūru imidžs, tāpēc ir nepieciešams izcelties uz citu aģentūru fona. Tagad krīzes apstākļos cilvēki izvērtē, vai vispār ir vajadzīgi ceļojumi vai varbūt var pāriet uz nedaudz zemāka līmeņa braucieniem un tiek apzināta situācija, ka cilvēki, vairs nevar atļauties ceļot uz eksotiskajām un dārgajām valstīm, kā tas bija agrāk, bet izvēlas daudz lētākus un tuvākus ceļojumus. Pēdējos 2 gados, Latvijā „ienāca” daudzas jaunas tūrisma aģentūras, lai iekarotu savu vietu Latvijas tirgū. Protams, ka līdz ar krīzi, tūrisma aģentūras, it sevišķi jaundibinātās, saskārās ar finansiālām grūtībām, jo ceļotāju skaits ir krasi samazinājies. Lai veiksmīgi virzītu tūrisma aģentūru, ir efektīvi jāizmanto SA tehnoloģijas. Diplomdarba tēma ir „SA tehnoloģijas tūrisma aģentūras SIA “VLISSA” virzībā.” Darba mērķis: izvērtēt ar kādām SA tehnoloģijām vislabāk var veiksmīgi virzīt SIA „VLISSA” tūrisma aģentūru Latvijas tirgū un izstrādāt SA pasākumu plānu un rekomendācijas to pielietošanai. Pētījuma objekts ir tūrisma aģentūra SIA „VLISSA”. Pētījuma priekšmets ir SA tehnoloģijas tūrisma aģentūras virzībā. Darba uzdevumi ir: 1. Analizēt literatūru par tūrisma aģentūru un SA tehnoloģijām. 2. Raksturot un izanalizēt tūrisma aģentūru SIA „VLISSA” attīstības gaitu Latvijā. 3. Raksturot izmantotās stratēģijas SIA „VLISSA” virzībā. 4. Analizēt SA tehnoloģijas SIA „VLISSA” virzībā Latvijā. 5. Izstrādāt SA pasākumu plānu aģentūras virzībai un dot rekomendācijas efektīvai SA tehnoloģiju pielietošanai. Darbā tiek izmantotas šādas metodes: • Teorētisko avotu izpēte; • Situācijas analīze; • Anketēšana; • Konkurentu salīdzināšana; • SVID analīze; • Novērošana.