Vērtējums:
Publicēts: 14.11.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 1.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 2.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 3.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Parasti uzņēmumi izvēlas multinacionālo stratēģiju, lai pēc iespējas apmierinātu lokālo klientu vajadzības, sniegtu ārvalstu filiālēm brīvību piemēroties ārvalstu politiskajām, ekonomiskajām tirgus likumdošanas atšķirībām, ieviešot šo stratēģiju jāspēj efektīvi piemērot sava produkcija vai pakalpojumi, mārketinga pasākumi lokālajam tirgum. Šī stratēģija ietver diezgan augstu decentralizācijas pakāpi, galvenajai atrašanās vietai neesot lielai tiešai ietekmei pār tās ārzemju filiāles darbību.
Globālās stratēģijas ideja ir par globālā līmeņa standartizāciju savā darbībā un produkcijas ražošanā. Uzņēmumiem, kas izvēlas globālo stratēģiju ir mazs lokālais spiediens, bet liels izmaksu samazināšanas un darbības efektivitātes spiediens, šo stratēģiju izvēlas kompānijas ar standartizētu produkcija. Šī stratēģija mudina uzņēmumu domāt par produktu radīšanu pasaules tirgum ražojot tos globālā līmenī un efektīvi izmantojot dažādus paņēmienus kā piemēram mārketinga.
Transnacionālā stratēģija, apvieno tirgus jūtīgumu un produktu lokalizācijas nepieciešamību un globālo efektivitātes integrāciju, kombinējot multinacionālo un globālo stratēģiju, šāda stratēģijas īstenošana piemīt specifiskas īpašības, kā globālās zināšanas. Šādi uzņēmi attīsta prasmes, izplata inovācijas visās globālajās operācijās un izmanto tās, lai uzlabotu sava uzņēmuma galvenās kompetences.

Autora komentārsAtvērt
Atlants