Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū ', 1.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū ', 2.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū ', 3.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū ', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Tirgus cena. Abu ekonomisko subjektu intereses tirgū ir gluži pretējas. Pircēji vēlas pirkt preces par zemāku cenu, toties ražotāji – pārdot tās par pēc iespējas augstāku cenu.
Līdzsvars tirgū rodas pieprasījuma un piedāvājuma svārstību rezultātā, to nodrošina konkurence. Preces un pakalpojumi par līdzsvara cenu tiek pārdoti parasti pilnīgās konkurences apstākļos. Tas ir iespējams tāpēc, ka šajā tirgū tiek pārdota vienveidīga jeb standartizēta produkcija, piemēram, nafta, kuru ražo un piedāvā pietiekami liels skaits uzņēmumu, kas darbojas neatkarīgi viens no otra.
Konkurences mehānisms ir tas, kas nodrošina to, ka tirgus ekonomikā, kas brīva no cenu diktāta, līdzsvara cenas. Konkurence ir cīņa par ekonomisko izdzīvošanu, pircēju un pārdevēju interešu iedarbība, kas izpaužas viņu ekonomiskajā uzvedībā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants