Vērtējums:
Publicēts: 05.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Transportbūvju kontroles un būvniecības iespējas, izmantojot SOKKIA instrumentus', 1.
  • Referāts 'Transportbūvju kontroles un būvniecības iespējas, izmantojot SOKKIA instrumentus', 2.
  • Referāts 'Transportbūvju kontroles un būvniecības iespējas, izmantojot SOKKIA instrumentus', 3.
  • Referāts 'Transportbūvju kontroles un būvniecības iespējas, izmantojot SOKKIA instrumentus', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Transportbūves ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa. Jau kopš senseniem laikiem cilvēki ir izmantojuši ceļus, tuneļus un būvējuši tiltus, lai optimizētu nokļūšanu no vienas vietas uz citu. Pirmās ziņas par ceļu ierīkošanu sniedzas vēl 4000 gadus p.m.ē. senā pagātnē, kad mūsdienu Izraēlas teritorijā iedzīvotāji ielas noklāja ar akmeņu segumu (Ilustrācija 1). Protams, mūsdienās akmeņu klātas ielas ir retums un kopš 1824.gada, kad to uzklāja Parīzē, Elizejas laukos, tiek pielietots asfalta segums. Informācija par to, kad ir uzbūvēts pirmais tilts nav tik konkrēta, bet zinātnieki piekrīt, ka tiltu būvniecība ir aizsākusies akmens laikmetā. Tuneļu būvniecība, kuri ir rakti vienlaicīgi no divām pusēm, aizsākusies apmēram 6.g.s. p.m.ē. Viens no šādiem tuneļiem ir Seimosa tunelis, kurš atrodas mūsdienu Grieķijā un ir lielisks paraugs tam, kā izmantojot tikai ģeometriskus rēķinus var panākt tam laikam relatīvi lielu precizitāti.
Mūsdienās transportbūvju ierīkošana nav iedomājama bez modernās tehnoloģijas un augstas klases instrumentiem. Protams, instrumentu precizitāte ir atkarīga no tā, kam paredzēta šī transportbūve. Piemēram lauku ceļu izveidi izmantotās tehnoloģijas ziņā nevar salīdzināt ar daudzmiljonu tilta būvniecību. Taču tendence ir viena – aizvien vairāk pielietot automatizētu darbaspēku un GPS palīdzība lēnām sāk kļūt par ikdienu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants