Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mācību metožu izvēle', 1.
  • Referāts 'Mācību metožu izvēle', 2.
  • Referāts 'Mācību metožu izvēle', 3.
  • Referāts 'Mācību metožu izvēle', 4.
  • Referāts 'Mācību metožu izvēle', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Metožu klasifikācija pēc didaktiskajiem uzdevumiem.Pēc šī principa izšķir 3 metožu grupas:
1)jaunās vielas sniegšanas metode,
2)prasmju un iemaņu izkopšanas metode,
3)pārbaudes metode
Metožu klasifikācija pēc zināšanu avotiem:
1)dzīvā vārda metode(skolotāja runa),
2)darbs ar grāmatu,
3)tiešās izziņas metode.
Jaunu nostādni mācību metožu jēdziena klasifikācijā izvirza J.Lerners un M. Skatkins.Šie zinātnieki mācibu metodi rakturo kā skolēnu izziņas darbības organizēšanas paņēmienu sistēmu,kas nodrošina kā zināšanu un pasmju,tā arī izziņas un praktiskās darbības metožu apgūšanu un vienlaikus arī skolēnu audzināšanu.Zinātnieki izvirza 5 vispārdidaktiskas mācību metodes:
1)izskaidrojoši ilustratīvā jeb informatīvi receptīvā(skolotājs pakāpeniski sniedz informāciju,papildinot savu stāstījumu ar uzskates līdzekļiem.
2)reproduktīvā(darbības paņēmienu atkārtošana pēc skolotāja izvirzītajiem uzdevumiem.Zināšanas tiek sniegtas izmantojot runu,uzskates līdz.,skolotāja demonstrētos paraugus),
3)problēmiskais izklāsts(skolotājs izvirza problēmu,rosina bērnus rast tās risināšanas veidus),
4)daļēju meklējumu metode(sarežģīta uzdevuma sadalīšana skolēniem saprotamos apakšuzdevumos,ar kuru palīdzību atrisina pamatuzdevumu),
5)pētnieciskā metode(bērnu radošs problēmas risināšanas veids)

Autora komentārsAtvērt
Atlants