Vērtējums:
Publicēts: 14.08.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 1.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 2.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 3.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 4.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 5.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 6.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 7.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 8.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 9.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 10.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 11.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 12.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 13.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 14.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 15.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 16.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 17.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 18.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 19.
  • Referāts 'Latvijas komercbanku kredītpolitikas raksturojums (2006)', 20.
Darba fragmentsAizvērt

Kredītdarījumi ir viens no bankas darbības pamatvirzieniem. Aizdevumu izsniegšana ir viena no atbildīgākajām bankas operācijām, jo komercbankām ir jāizvēlas kam uzticēt klientu ieguldītos līdzekļus.
Kreditēšana ieņem lielāko daļu no bankas veiktajām aktīvajām operācijā un ir saistīta ar naudas aizdevuma izsniegšanu klientam.
Banku pamatmērķis izsniedzot kredītus gūt peļņu. Lai to nodrošinātu banka:
prasa no klienta augstāku procentu likmi par to kādu maksā banka, aizņemoties līdzekļus;
seko lai izdevumi, kas saistīti ar procentu iekasēšanu un aizdevuma summas atgūšanu nepārsniegtu kreditēšanas rezultātā gūtos ieņēmumus.
Kredītu izsniegšanas nozīmi banku darbībā , liela daļa bankas darbinieku ir nodarbināti tieši kreditēšanas operāciju veikšanā. Tie pieņem aizdevuma pieteikuma veidlapas, konsultē aizdevuma ņēmējus pārbauda aizņēmēja iesniegtos finansiālos rādītājus, novērtē klienta piedāvāto nodrošinājumu u.tt.
Lai kredīta izsniegšana nebūtu tikai atsevišķu bankas darbinieku kompetencē, bankas izstrādā kredītpolitiku.
Kredītpolitika atspoguļo bankas nostāju attiecībā uz :
privātpersonu un uzņēmumu kreditēšanu;
kredītiem noteiktām valstīm;
kredītiem noteiktām sfērām;
(tautsaimniecības nozarēm, pakalpojumiem, izglītībai u.c.).
Šī kredītpolitika bankās nav nemainīga un to var mainīt nozīmīgu notikumu iespaidā – tirgus svārstības, bankas darbības izmaiņas, valdības lēmumi u.c.
Visos gadījumos kreditēšanas principi komercbankās balstās uz sekojošiem kredītpolitikas principiem:
mērķtiecība;
terminētība;…

Autora komentārsAtvērt
Atlants