Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Izglītības balsti', 1.
  • Referāts 'Izglītības balsti', 2.
  • Referāts 'Izglītības balsti', 3.
  • Referāts 'Izglītības balsti', 4.
  • Referāts 'Izglītības balsti', 5.
  • Referāts 'Izglītības balsti', 6.
  • Referāts 'Izglītības balsti', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Mācīties zināt
Kā apgūt pašus zināšanu iegūšanas veidus. Zināt mācīšanos ir dzīves līdzeklis. Šis līdzeklis ļauj katram cilvēkam saprast un izprast vismaz tik daudz, lai varētu dzīvot cienīgu un pilnvērtīgu dzīvi, iejusties sabiedrībā, attīstīt nepieciešamās iemaņas, sazināties ar citiem.
Kā mērķis tiek izvirzīts tas, ka zināšanas cilvēkam dod spēju saprast dažādas apkārtējās vides aspektus, stimulē kritiski domāt, ļauj aptvert realitāti, spēj spriest neatkarīgi, rada zinātkāri pa notiekošo. Mācīties zināt nozīmē mācīties, pielietojot atmiņu, domāšanu, spēju koncentrēties. Atmiņa nepieciešama, lai spētu uzņemt jauno un nepieciešamāko informāciju, domāšana – informācijas apstrādei un svarīgākā analīzei, spēju koncentrēties – pilnīgākai informācijas uztverei, abstraktā atšķiršanu no reālā.
Visiem bērniem jāspēj zināšanas uzņemt jebkādā no mācīšanās formām, metodēm un jomām, pedagogam jānodrošina dažādu palīglīdzekļu izmantošana mācību procesā – atsauces, koncepcijas. Sākumā tiek apgūta pamatizglītība, tikai pēc tam specializācija.
Mācīties zināt paredz mācīties, lai mācītos, izmantojot spēju koncentrēties.
Jau no pašas bērnības ir jātrenē atmiņa, mācīšanās procesā jāapvieno deduktīvo un induktīvo mācību metodi.

Mācīties darīt
Mācīties darīt ir cieši saistīts ar profesionālo sagatavošanu, praktiski izmantot to, ko prot, piemērot nākotnē, neparedzētu uzdevumu izpildē. Mācīties zināt un mācīties darīt ir kopīgi, nešķirami balsti. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants