Vērtējums:
Publicēts: 28.12.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Paterētāju sabiedrība Latvijā globālajā kontekstā', 1.
  • Konspekts 'Paterētāju sabiedrība Latvijā globālajā kontekstā', 2.
  • Konspekts 'Paterētāju sabiedrība Latvijā globālajā kontekstā', 3.
  • Konspekts 'Paterētāju sabiedrība Latvijā globālajā kontekstā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Patērnieciskuma un patērētāj sabiedrības veidošanos veicina protests pret to, ka visi pērk vienu un to pašu, mēģinājums izlēkt no viendabīgās masas. Un šis mēģinājums paradoksālā kārtā beidzās ar to, ka indivīds šajā masā, no kuras cenšas aizbēgt, ieslīgst vēl dziļāk. Jebkāda veida protests veicina attīstību un dod pamatu tālākiem protestiem pret pastāvošo kārtību. Lai arī nav apzinātas vēlmes pirkt konkrētā zīmola produktu, vajadzība pēc produkta paliek, ja ir vajadzība pēc produkta, tad šī vajadzība ir jāapmierina. Vajadzību apmierināšanai iespējams izmantot citu zīmolu ražojumus, kas nebūt nemazina apstrīdamā zīmola pārdošanas apjomus, bet gan veicina konkurējošā zīmola attīstību. Visas darbības tirgū ir likumsakarīgas. Ja viens zīmols zaudē savu klientu, jo viņa produkts vairs nav tik moderns kā konkurenta, vai neatbilst kādām citām prasībām, tad konkurējošais zīmols, protams, piegūst šo neapmierināto patērētāju un padara viņu apmierinātu. Taču konkurētspējīgi zīmoli pie tā neapstājas, patērētāja zaudējums ir kā stimuls attīstībai un zīmola produktu pilnveidei. Kad patērētājs saprot, ka otrā zīmola produkts neatbilst viņa prasībām, bet tagad tām atbilst modernizētais pirmā zīmola produkts, viņš atgriežas pie pirmā zīmola. Otrajam zīmolam atkal ir stimuls attīstīties.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants