Vērtējums:
Publicēts: 29.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Patērētāju tiesības', 1.
  • Konspekts 'Patērētāju tiesības', 2.
  • Konspekts 'Patērētāju tiesības', 3.
  • Konspekts 'Patērētāju tiesības', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Tirgus ekonomikas apstākļos patērētājam nav viegli un ir nepieciešamas ļoti plašas un daudzpusīgas zināšanas, lai beigu beigās izdarītu pamatotu un savām vēlmēm atbilstošu izvēli. Patērētājiem būtu jāzina, vai konkurence starp uzņēmumiem ir godīga, vai netiek lietoti negodīgi un maldinoši tirdzniecības paņēmieni. Tā kā patērētāji nav profesionāļi, viņi nevar vieni paši stāties pretī daudzām kompānijām. Šādu iemeslu dēļ lielākajā daļā pasaules valstu ir radīta likumdošana un procedūras patērētāju tiesību aizsardzībai. Pat labi attīstītas tirgus ekonomikas apstākļos ir nepieciešami pasākumi, kas aizsargātu patērētāju intereses.
Pamats patērētāju aizsardzībai ir 1985.gadā ANO pieņemtie Patērētāju aizsardzības vadošie principi. Tie nosaka patērētāju likumīgās tiesības visā pasaulē:
patērētāju aizsardzība pret kaitējumu viņu veselībai un drošībai;
atbalsts patērētāju ekonomiskajām interesēm un šo interešu aizsardzība;
patērētāju iespēja izmantot attiecīgu informāciju, kas nepieciešama kompetentai izvēlei atbilstoši individuālām prasībām un vajadzībām;
patērētāju izglītošana;
patērētāju sūdzību efektīva izskatīšana;
brīvība veidot patērētāju grupas vai organizācijas un piedalīties lēmumu pieņemšanas procesā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants