Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 13 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 1.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 2.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 3.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 4.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 5.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 6.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 7.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 8.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 9.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 10.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 11.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 12.
  • Referāts 'Bizantijas baznīcas struktūra 4.- 5.gs.', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Kristietības pirmsākumi    4.- 5
  Imperators – „Dieva izvēles vietnieks”    6.- 7
  Četri patriarhi    8
  Bīskapu privilēģijas    9
  Mūki    10. - 11
  Kristīgā baznīca pārņēma daudzas pagānu idejas un simbolus    12
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Darba fragmentsAizvērt

Nosaukums "Bizantija" tika ieviests tikai 18. gadsimtā. Paši bizantieši valsti sauca par Romas impēriju. Bizantija bija liela viduslaiku valsts Eiropas austrumos, Āzijā un Āfrikā. Bizantija ir pareizticības rašanās centrs. Tās nosaukums cēlies no senas Mazāzijas pilsētas nosaukuma, uz kuru 330.g. Romas imperators Konstantīns Lielais pārcēla impērijas galvaspilsētu, nosaukdams to savā vārdā. Galvenā Bizantijas valoda bija grieķu valoda, lai gan bija izplatītas arī latīņu, koptu, armēņu un citas tuvējo reģionu valodas. Neskatoties uz to, ka Bizantija faktiski aptvēra mūsdienu Turcijas rietumu daļu, Balkānu pussalu, Sīriju, Jordāniju, Izraēlu, Libānu, Kipru, Ēģipti un Lībijas austrumu daļu, tās imperatori arī Rietumromu turpināja uzskatīt par savas impērijas sastāvdaļu. Bizantijas imperatori valdīja bez kādas formālas konstitūcijas. Impērija pakāpeniski veidojās par savdabīgu vēlīnās Romas institūciju, ortodoksālās kristietības (pareizticības) un grieķu valodas un kultūras sintēzi. Jau imperatora Konstantīna laikā Bizantijā iedibinājās baznīcas un impērijas administratīvo institūciju saskaņotas darbības tradīcijas, kas to īpaši izcēla uz vēlākās feodālās Eiropas fona, kur laicīgās un garīgās varas konflikti bija visai regulāra parādība.
Mana darba mērķis ir aplūkot Bizantijas baznīcas struktūru 4.-5.gs., tās nozīmi valsts laicīgajā varā. Lai vieglāk izprastu tās nozīmi, varu un attīstību ir jāiepazīstas ar pašiem pirmsākumiem kristietībā, baznīcas attīstību no apustuļu laikiem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants