-
E-mārketings
5. E-vitrīnu aplūkotāji
E-vitrīnu aplūkotājiem šī vietne varētu šķist daļēji pievilcīga, man personīgi nešķiet, ka interneta veikala dizains ir nedaudz novecojis, tas nav mainīts jau ļoti sen. Veidotāji noteikti varētu atjaunot dizainu, padarīt mājaslapu patīkamāku kopumā, bet es neteiktu, ka tā ir vizuāli nepievilcīga un neizmantojama.
Ja tiek vērtēts interneta veikala saturs, tad var secināt, kas tas ir daudzveidīgs, kā arī bieži tiek rīkotas akcija un īpaši piedāvājumi. Tā kā šis interneta veikals ir jau sen pazīstams, tad tā ir uzticama un tas ir ļoti svarīgi. Personīgi es arī sevi varētu pievienot e-vitrīnu aplūkotājiem. Bieži vien aplūkoju interneta veikalu, kaut gan nevēlos neko iegādāties, aplūkoju dažādus jaunumus, akcija utt., gadās arī tā, ka kaut kas tiek nopirkt vienkārši aplūkojot šīs vietnes, kaut gan iepriekšēja nodoma iegādāties kādu preci nav bijis. Diezgan mulsinoša ir dubultā izvēlne, kas ir gan horizontāli, gan vertikāli.
…
Darba uzdevums: Izvēlēties vienu e-biznesa vietni un analizēt tās piemērotību dažādām klientu kategorijām, norādot sistēmas atbalstošās funkcijas dotajai klientu kategorijai. Izvēlētā e-biznesa vietne: Interneta veikals http://220.lv/lv/ 1. Impulsīvie pircēji Impulsīvs pircējs noteikti iegādātos kaut ko šajā interneta veikalā, jo tiek publicētas dažādas reklāma, kas pircējiem šķiet pievilcīgas, tā kā katrs noteikti vēlās iegādāties preces par maksimāli zemāku cenu, tad vārds “atlaides”, kuram klāt ir norādīts iespaidīgs skaitlis, ir tieši tas, kas uzrunā ļoti lielu patērētāju daļu. Aplūkojot visu piedāvājumu, patērētājs noteikti var atrast kaut ko, kas viņam ir vajadzīgs vai, gluži pretēji – īsti nav vajadzīgs, bet, ja ir tik liela atlaide, tad noteikti vajag iegādāties. Protams, šādas reklāmas ir ļoti mānīgas, jo parasti reklāmās ir rakstīts, ka atlaides ir “līdz” kādam noteiktam skaitlim - tas var nozīmēt arī to, ka dažām precēm tiešām ir 80% atlaide, bet pārējām tā ir krietni zemāka, bet tas vairs nav tik svarīgi, jo patērētāja uzmanība un interese jau ir piesaistīt.