Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.10.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mārketings', 1.
  • Konspekts 'Mārketings', 2.
  • Konspekts 'Mārketings', 3.
  • Konspekts 'Mārketings', 4.
  • Konspekts 'Mārketings', 5.
  • Konspekts 'Mārketings', 6.
  • Konspekts 'Mārketings', 7.
  • Konspekts 'Mārketings', 8.
  • Konspekts 'Mārketings', 9.
  • Konspekts 'Mārketings', 10.
  • Konspekts 'Mārketings', 11.
  • Konspekts 'Mārketings', 12.
Darba fragmentsAizvērt

1.tēma Mārketinga būtība, mērķi, koncepcijas
Marketing (angļu val.) = tirgus darbība, darbs ar tirgu

Šā jēdziena izteikšanai latviešu valodā var izmantot divus vārdus, izceļot tirgus zinību teorētisko un praktisko jomu:
1) tirgvedība - ekonomikas nozare, kas nodarbojas ar produktu sadali un maiņu (praktiskā joma);
2) tirgzinības – zināšanu kopums par produktu realizāciju, apgrozījumu un citiem ar pirkšanu un pārdošanu saistītiem jautājumiem (teorētiskā joma).
Mārketinga definīcija:
1) sociāls process, kas virzīts uz cilvēku vēlmju, vajadzību un pieprasījuma apmierināšanu ar produkta ražošanas un maiņas palīdzību.
2) biznesa process, kas ietver tirgus izpēti, produktu vadīšanu, cenu veidošanu, produktu sadali un virzīšanu tirgū, lai īstenotu uzņēmuma mērķus
Mārketinga objektīvie mērķi:
•Patēriņa palielināšana
(ietekmē ražošanas apjomu, stimulē saražoto produktu pārdošanu)
•Patērētāja vajadzību apmierināšana
(atbilstošu produktu raksturlielumu nodrošināšana)
•Produktu izvēles dažādības nodrošināšana
(tirgus segmentēšana, lai apmierinātu katru tirgus segmentu un nodrošinātu atbilstošu sortimentu)
•Dzīves līmeņa paaugstināšana
(paaugstinās nodarbinātība, pieaug pirktspēja)
Mārketinga komplekss (marketing – mix)
Mārketinga koncepcijas
Koncepcija – sistematizēti un apkopoti uzskati, kas balstās uz noteiktas teorijas pamatatziņām.
1. Produkcijas (ražošanas) koncepcija.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants