Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.02.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 1.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 2.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 3.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 4.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 5.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 6.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 7.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 8.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 9.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 10.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 11.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 12.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 13.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 14.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 15.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 16.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 17.
  • Prezentācija 'Sirrealisms', 18.
Darba fragmentsAizvērt

Renē Fransuā Gislēns Magrits bija Beļģijas sirreālisma gleznotājs. Viņš kļuva pazīstams ar vairākiem asprātīgiem un ieinteresējošiem darbiem.
Bieži vien viņa gleznu varonis bija vīrietis bļodiņu cepurē, kurā kritiķi redzēja paša autora tēlu. Varonis mētelī parādījās ar muguru skatītājam vai slēpa seju.
Svešais no gleznām atradās attēlots jūras malā, pilsētas ielās, kalnos un mežā. Viņš varēja divvirzīties vai vairoties, kļūt par vieglu dūmaku vai sižeta galveno varoni. Starp gleznām, kurās ir vīrietis cepurē, ir "Augstākā sabiedrība", "Golconda", "Cilvēka bērns".
Starp attēliem, kas pazīstami Magrites radošajā manierē: ābols, putni, kūpoša pīpe un varoņi, kuru sejas ir ietītas linā. Kritiķi pēdējās attēlojuma iezīmēs saskatīja mājienu par traģisko Magritte zaudējumu. Viņa māte tika izvilkta no ūdens ar salveti uz sejas, kas bija cieši nospiesta pret ādu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants