Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.02.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Masu komunikācija: jēdziens, pirmsākumi un attīstība', 1.
  • Konspekts 'Masu komunikācija: jēdziens, pirmsākumi un attīstība', 2.
  • Konspekts 'Masu komunikācija: jēdziens, pirmsākumi un attīstība', 3.
  • Konspekts 'Masu komunikācija: jēdziens, pirmsākumi un attīstība', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kādas ir masu komunikācijas funkcijas un kādas, jūsuprāt, dominē mūsdienās?
Masu komunikācijas funkcijas ir:
1) uzraudzīšana – ziņu un informācijas loma medijos. Sargāšanas uzraudzīšana – gadījumos, ja pieaug inflācija, ja sāktos karš, u. tml. Instrumentālā uzraudzīšana – jaunas filmas, pasākumi, u. tml.
2) Interpretācija – masu medijiem viss ir jāparāda sabiedrībai absolūti objektīvi.
3) Savienošana – dažādas sabiedrības grupas, kuras it kā ir savstarpēji nesaistītas. Caur reklāmām ražotāji sazinās ar potenciālajiem pircējiem.
4) Vērtību pārraide – to var saukt arī par masu socializēšanas funkciju.
5) Izklaide – sniedz emocionālu atslābinājumu, patiesu prieku.
Mūsdienās, manuprāt, dominē visas funkcijas, tomēr mazliet vairāk izceļas uzraudzīšanas un izklaides funkcija. Piemēram, avīzēs parasti ir ļoti daudz politisku un ekonomisku ziņu. Televīzijā ir vairāk izklaidējošas pārraides. Taču no tām daudz neatpaliek arī kultūras ziņas (vērtību pārraide), savienošana un tā visa pasniegšana (interpretācija).

Autora komentārsAtvērt
Atlants