-
Vektoru reizinājumi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Ievads | 4 | |
1. | Divu vektoru skalārais reizinājums | 5 |
2. | Divu vektoru vektoriālais reizinājums | 7 |
3. | Triju vektoru jauktais reizinājums | 9 |
3. | Praktiski-eksperimentālā daļa | 11 |
Secinājumi | 12 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 13 |
SECINĀJUMI
1. Referātam izvirzītais mērķis ir sasniegts un uzdevumi ir izpildīti:
o izskaidrotas vektoru skalārā, vektoriālā un jauktā reizinājumadefinīcijas, tās papildina ģeometriskie zīmējumi;
o risināti uzdevumi, kas ir saistīti ar izvēlēto tēmu;
o izskaidrota šīs tēmas praktiskā nozīme;
o risināti uzdevumus ar vektoru reizinājuma pielietojumu matemātikā, fizikā.
2. Jau vidusskolas kursā esmu ir ieguvis pamatzināšanas par vektoriem: vektora definīcija, grafiskais attēlojums, apzīmējumi, vektora sākumpunkts, galapunkts, vektora modulis (garums), vienādi vektori, nulles vektors, kolineārie vektori, pretējie vektori, vektoru skalārais reizinājums, leņķis starp diviem vektoriem.
3. Teorētiskās zināšanas vajadzēja papildināt, papildus lasot mācību grāmatu un Interneta resursus.
4. Praktiski-eksperimentālās daļas izklāts ir pietiekams, lai raksturotu un atklātu referāta tematiku. To varētu arī papildināt, tomēr līdz ar to būtu jāpatērē daudz vairāk laika.Praktiski –eksperimentālo daļu veidoju saskaņa ar norādījumiem, proti, atrisināju trīs uzdevumus, izmantojot Mathcad datorprogrammu, kas likās daudz sarežģītāk, nekā to daudzās situācijās var izdarīt analītiski uz papīra.
4.1. Teorētiskās daļas izklāsts ir pietiekams, lai raksturotu un atklātu referāta tematiku, arī atrisinātu izraudzītos uzdevumus.
…
„Vektoru reizinājumi”ir augstākās matemātikas tēma, kas sekmē studentu matemātiskās kultūras attīstību, attīsta priekšstatu par matemātikas metožu izmantošanu, to vietu un lomu dažādu praktiska satura uzdevumu risināšanā, attīsta loģisko domāšanu, prasmi operēt ar abstraktiem objektiem un būt korektam,izmantojot matemātiskos jēdzienus un simbolus kvantitatīvu un kvalitatīvu attiecību izpratnei. Anotācija ................................................................................................................ 2 Ievads……............................................................................................................. 4 1. Divu vektoru skalārais reizinājums.......................................................... 5 2. Divu vektoru vektoriālais reizinājums...................................................... 7 3. Triju vektoru jauktais reizinājums………………….………………………..9 4. Praktiski-eksperimentālā daļa...................................................................11 Secinājumi ..................................................................................................... 12 Izmantoto avotu un literatūras saraksts ............................................................. 13