Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starptautiskā tirdzniecība', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirdzniecība', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirdzniecība', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirdzniecība', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirdzniecība', 5.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirdzniecība', 6.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirdzniecība', 7.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirdzniecība', 8.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirdzniecība', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Tirdzniecība jeb komercija ir preču vai pakalpojumu apmaiņa. Izšķir vienkāršu preču vai pakalpojumu apmaiņu (barters) vai tirdzniecību ar naudas palīdzību. Tāpat tirdzniecības darījumi var notikt starp divām pusēm (divpusēja vai bilaterāla) vai starp vairākām pusēm (daudzpusēja vai multilaterāla) tirdzniecība.
Starptautiskā tirdzniecība ir preču apmaiņa starp divām vai vairākām valstīm, vai, precīzāk, starp dažādu valstu uzņēmumiem. Galvenais iemesls, kādēļ pastāv starptautiskā tirdzniecība, ir suverēnu valstu pastāvēšana it visur pasaulē. Latvija, kā suverēna valsts stājas ekonomiskās attiecībās ar citām pasaules valstīm, gan tuvākajiem kaimiņiem Baltijā, gan tālākiem šo attiecību partneriem — Vāciju, Lielbritāniju, Skandināvijas valstīm, Krieviju, Kazahstānu utt.
Starptautisko tirdzniecību ietekmē dažādi faktori, piemēram, attālums starp valstīm. Kaut arī mūsdienās neviena nācija neatrodas ekonomiskā izolācijā un visi nācijas ekonomiskie aspekti – industrija, servisa sektors, dzīves līmenis un nodarbinātība – ir saistīti ar tirdzniecības partneru ekonomiskām, sākotnēji par šādu stāvokli neviens pat iedomāties nebūtu spējīgs. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants