Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Lāčplēša un Kurbada salīdzinājums', 1.
  • Eseja 'Lāčplēša un Kurbada salīdzinājums', 2.
  • Eseja 'Lāčplēša un Kurbada salīdzinājums', 3.
  • Eseja 'Lāčplēša un Kurbada salīdzinājums', 4.
  • Eseja 'Lāčplēša un Kurbada salīdzinājums', 5.
  • Eseja 'Lāčplēša un Kurbada salīdzinājums', 6.
  • Eseja 'Lāčplēša un Kurbada salīdzinājums', 7.
  • Eseja 'Lāčplēša un Kurbada salīdzinājums', 8.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
2.  Iztirzājums    4
3.  Nobeigums    7
4.  Tēzes    8
5.  Izmantotā literatūra un avoti    9
Darba fragmentsAizvērt

Mana izvēlētā tēma ir latviešu tautas eposa “Lāčplēsis” un Ziemeļvidzemes un igauņu tautas pasakas “Kurbads” galveno varoņu īss raksturojums un salīdzinājums. Ar šo tēmu gribu iepazīstināt arī pārējos.
Ļoti daudzām tautām ir radīti savi varoņeposi, kuros ir aprakstīta tautas varoņa cīņa par brīvību un neatkarību, cīņa pret tumsonību, par tautas gaišāku un labāku nākotni. Latviešu tautas eposs ir “Lāčplēsis”, somiem – “Kalevala1”, grieķiem – “Odiseja2” un “Iliāda3”, vāciešiem “Nīblungu dziesma4”, pazīstama arī Ziemeļvidzemes un igauņu tautas pasaka “Kurbads”.
Jebkuram latvietim ir zināms Lāčplēsis kā brīvības cīņu simbols, taču arī Kurbads zināmā mērā ir latviešu tautas varonis. Gan Lāčplēsis, gan Kurbads ir ļoti līdzīgi, viņus vieno aizstāvības misija. Katrs cenšas aizstāvēt sev tuvākos – Lāčplēsis cīnās par savu tautu, savukārt Kurbads – par saviem tuviniekiem un ģimenes locekļiem…

Autora komentārsAtvērt
Atlants