Vērtējums:
Publicēts: 12.01.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Dadaisms. M.Dišāns', 1.
  • Referāts 'Dadaisms. M.Dišāns', 2.
  • Referāts 'Dadaisms. M.Dišāns', 3.
  • Referāts 'Dadaisms. M.Dišāns', 4.
  • Referāts 'Dadaisms. M.Dišāns', 5.
  • Referāts 'Dadaisms. M.Dišāns', 6.
  • Referāts 'Dadaisms. M.Dišāns', 7.
  • Referāts 'Dadaisms. M.Dišāns', 8.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Marsels Dišāns    2
2.  Dadaisma virziens    3
3.  “Strūklaka”    4
4.  “Velosipēda ritenis uz postamenta”    5
5.  Mona Līza    6
6.  Literatūras saraksts    7
Darba fragmentsAizvērt

Marsels Dišāns bija viens no dadaismu līderiem, viņam bija interesants skatījums uz dzīvi.
Darba izskatam un formai vairs nebija tik lielas nozīme, mākslas darba veidols kalpo par mediju, kas ideju nodod citiem māksliniekiem, zinātniekiem, kā arī citiem interesentiem, māksla it kā ir vērsta uz izziņu. 1915. gadā Dišāns radīja terminu ready-made, ar kuru viņš apzīmēja ikdienišķu priekšmetu, kam mākslinieks piešķir mākslas darba statusu. Dišāns uzsvēra, ka svarīgi ir izvēlēties priekšmetu, kurš cilvēkus absolūti neinteresē, uz kuru nav nedz patīkami, nedz nepatīkami skatīties. Pirmais Dišāna ready-made bija solam piestiprināts velosipēda ritenis ("Velosipēda ritenis", 1913). Slavenākais ready-made darbs ir "Strūklaka" (1917) – keramikas pisuārs, kas apgriezts ačgārni un parakstīts ar pseidonīmu R. Mutt. No atsevišķa priekšmeta fragmenta radīja atkal jaunu priekšmetu, no atsevišķām drazām veidoja asamblāžas, tas apšauba pašu mākslinieciskās radīšanas jēdzienu. Mākslinieciskās saistības ar materiālo pasauli pilnībā mainījās.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants