-
Mājasdarbu nepieciešamība sākumskolā
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Mājasdarbu nepieciešamība | 4 | |
Anketas paraugs | 6 | |
Visi šie apgalvojumi ir ar mērķi uzzināt skolotāju viedokli par mājasdarbu nozīmi un nepieciešamību sākumskolas posmā | 8 | |
Datu analīze | 9 | |
Respondentu skaita sadalījums pēc vispārējās informācijas par sevi | 9 | |
Respondentu skaita sadalījums pēc atbildēm uz anketas jautājumiem | 11 | |
Diskusija | 17 | |
Secinājumi | 18 | |
Izmantotā literatūra | 19 |
Diskusija
Uzskatāms, ka pētījuma rezultāti ir ticami, jo veidojot empīriskās un teorētiskās atbilžu tabulas, neuzrādījās būtiskas atšķirības. Visi 42 respondenti ir (Rīgas skolu) skolotāji, kas parāda to, ka atbildes ir pārdomātas un patiesas.
Apkopojot datus un salīdzinot tos ar savu viedokli, uzzināju, ka mans viedoklis ir vienāds ar vairumu respondentu viedokļiem. Ja ņem vērā apgalvojumus, kas bija svarīgākā šī pētījuma anketas sastāvdaļa, rezultāti ir šādi:
• Lielākā daļa respondentu piekrīt, ka mājasdarbi sākumskolas posmā ļauj skolēniem atkārtot mācību vielu;
• Lielākā daļa respondentu daļēji piekrīt, ka mājasdarbi sākumskolas posmā nepieciešami, lai skolotājs varētu pārbaudīt skolēnu prasmi darboties patstāvīgi;
• Lielākā daļa respondentu nepiekrīt, ka mājasdarbi sākumskolas posmā nepieciešami tikai tiem, kuri mācību stundas laikā nav pratuši uzvesties vai nav strādājuši;
• Lielākā daļa respondentu nepiekrīt, ka mājasdarbi sākumskolas posmā liedz skolēniem iespēju piedalīties ārpusskolas pulciņos;
• Lielākā daļa respondentu daļēji nepiekrīt, ka skolēniem sākumskolas posmā ir pārāk liela noslodze;
• Lielākā daļa respondentu nepiekrīt, ka mājasdarbi sākumskolas posmā nav nepieciešami.
Domājams, ka izdevās izveidot tādu anketu, kuras aizpildei respondentiem nebija jāvelta ilgs laiks (10minūtes), tomēr atbildes bija saturīgas un pētījumam noderīgas.
Uzskatu, ka precīzākiem rezultātiem būtu nepieciešams aptaujāt daudz vairāk skolotāju, kā arī vēlams būtu uzzināt skolēnu vecāku viedokli par šiem pašiem apgalvojumiem, tādējādi rastos iespēja salīdzināt skolotāju un skolēnu vecāku viedokli un izvērtēt šo pētījumu objektīvāk.
…
Par šo tēmu varētu teikt tā – cik cilvēku, tik viedokļu. Tiek runāts daudz, viedokļu apmaiņa ir liela, taču pie kopējas vienošanās nav tikts. Ir tādi, kas uzskata, ka mājasdarbu ir par daudz – tie ir kā slogs tad, ja pēc stundām piedalās arī kādā ārpusskolas pulciņā. Tomēr ir tādi, kas uzskata, ka mājasdarbi nav nekas īpašs – pāris stundas dienā un viss. Publiskajā telpā ir atrodams arī viedoklis, ka pārāk lielais mājasdarbu apjoms pasliktina bērnu fizisko veselību. Bērni, atnākot mājās no skolas, sāk pildīt mājasdarbus, tādējādi neizejot ārā, nesportojot, nepiedalās nekādās (vai arī ļoti maz) fiziskajās aktivitātēs.