Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Žurnālistikas lekciju konspekts', 1.
  • Konspekts 'Žurnālistikas lekciju konspekts', 2.
  • Konspekts 'Žurnālistikas lekciju konspekts', 3.
  • Konspekts 'Žurnālistikas lekciju konspekts', 4.
  • Konspekts 'Žurnālistikas lekciju konspekts', 5.
  • Konspekts 'Žurnālistikas lekciju konspekts', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Materiāla tapšanas stadijas:
1. IDEJA. a) kā varēsim realizēt, kur un kā varēsim iegūt info;
b) milzu nozīme laikam un laika dimensijai. Iedvesma. Zvaigznes un nēģera attiecības.
2. IZPĒTE. Mat.vākšana-visdarbietilpīgākā un var ilgt visu mūžu. Nevajag izsmelt visu mat. Ar 1 reizi. Sērijveida darbi – izdevīgāk, labāk lasāmi.
3. RAKSTĪŠANA. Emocionāli nepatīkami pārlasīt, iespēja nonākt konfliktā..
4. PUBLICĒŠANA. Maz iespaidojams process, raksts sāk dzīvot savu dzīvi. Tehniskas probl.-raksts par garu-var noīsināt-pašam žēl; redaktors var nezināt kas ir galvenā doma. Jārēķinās, ka daļa kļūdas var rasties papildus – attēlu kvalitāte. Pirmo lapu sindroms – visi grib publicēties sākumā.
5. LASĪŠANA. Atšķirības starp lasīto un saprasto. Vārdu daudznozīmība. Fonu info uztvere, zemtekstu uztvere. Nezināma auditorija, vērtību sistēma.

LEAD=T 1.rindkopa. Parasti tiek izcelta, lai izteiktu galveno domu un piesaistītu lasītāju.

LABAIS TONIS ŽURNĀLISTIKĀ
Lasītājam ir jāpaskaidro kāpēc viņam ir jālasa konkrēts materiāls. Jāveic ieinteresējošs darbs.
Jāsniedz fona info.
Teksts tiek veidots izmantojot noteiktu struktūru.
Nepazīstamu, vārdu, teicienu, jēdzienu paskaidrošana.
Skaidras un noteikti lietotas gramatiskās konstrukcijas.
Skaitļiem atskaites punkts vai salīdzinājums.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants