Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 1.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 2.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 3.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Teritoriju konkurences jēdziens pamatojas uz uzņēmumu konkurences teoriju, kuru saprot kā sacensības starp uzņēmumiem, kas piegādā preces uz vienu un to pašu tirgu. Pēc šiem termiņiem teritoriju konkurenci, vai starptautisko konkurenci, var noteikt kā sacensības starp valstīm, reģioniem, to tieksmi iekarot dažādas vietējo resursu patērētāju grupas.
Konkurences pastiprinājuma procesu starp reģioniem un valstīm noteica, pirmkārt, ekonomikas attīstības globalizācija, kas ietekmē ne tikai pasaules ekonomikas dažādas sfēras. Daudzi pētījumi atzīmē, ka politiskas, ekonomiskas un sociālas sistēmas, civiltiesības, likumus, nacionālas kultūras ietekmē globalizācijas procesi un asāka konkurence. Gan arī pilsētas, reģioni, valstis, un arī uzņēmumi jūt lielu globalizācijas ietekmi uz to darbību. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants