Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 5.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsu ātri mainīga globālā pasaulē kompānijai jāīsteno monitoringu 6 pamat faktorus: demogrāfiskas, ekonomiskas, dabas, tehnoloģiskas, politiskas (likumdošana) un sociālas (kultūras). Visi faktori mēs apskatīsim atsevišķi, bet jāpieviers uzmanību arī tas nejaušas saskarsmes. Piemēram, dzimstības palielināšana (demogrāfiskais faktors) veda pie resursu noplicinājums un apkārtējās vides piesārņošana (dabas faktors), kas piespiest cilvēkus prasīt pieņemt jaunus likumus (politiskais faktors).
Demogrāfiski faktori.
Pirmais svarīgs makrofaktors ir iedzīvotāji, kuri veido dažādi tirgi. Marketologi vēro par iedzīvotāju skaitu un augšanas tempu dažādas pilsētas, reģionos un valsti; vecuma struktūrai un etniskais sastāvs; izglītības līmenis; mājsaimniecības struktūra; reģionālas atšķirības.
Dažādu pasaules valstu iedzīvotāji atšķiras ar vecumu struktūru. Vienā polā- Meksika, valsts ar ļoti jauniem un ātri augošiem iedzīvotājiem, uz cita polā- Japānā, iedzīvotāji kurā ir vieni no vecajiem pasaulē. Ja Meksikā populārākas preces ir piens, bērnu autiņi, skolas piedarījumi un rotaļlietas, tad Japānā patērē daudz vairāk preces kuri ir piemēroti vēcākiem cilvēkiem. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants