Secinājumi
• Bija grūti veidot saskarsmi ar pacientu, kurš ir depresīvs, bet man izdevās izskaidrot pacientam aprūpes procesu, pacients saka uzdot jautājumus, tātad viņš klausījās manī un mums izveidojās atgriezeniskā saite.
• Neapmierinātas vajadzības cilvēkiem rada problēmas.
• Nepietiekama vai nepareiza informācija, kā arī informācijas trūkums izraisa konfliktus.
• Māsas un citu aprūpētāju uzdevums ir palīdzēt cilvēkiem nodrošināt vajadzības un atrisināt radušās problēmas.
• Veicot aprūpi, māsai jāatceras, ka katra dzīva būtne ir unikāla!
• Cilvēku dažādība un individuālās vajadzības liek māsai raudzīties uz katru indivīdu īpašā veidā un arī katru - īpaši aprūpēt!
• Katram pacientam ir jāsaņem tāda aprūpe, kas atjauno viņa noteiktu emocionālo un fizisko stāvokli un veicina gaidāmā iznākuma sasniegšanu.
• Uzklausot klientu sūdzības un atrisinot tās, iespējams divkārt uzlabot klientu attieksmi pret iestādi. Tie klienti, kuru problēmas tiek atrisinātas, parasti kļūst par visdedzīgākajiem piekritējiem.
…