Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Starptautiskā biznesa vide', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā biznesa vide', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā biznesa vide', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Katrā valstī ir atšķirīga biznesa vide, ko galvenokārt veido trīs faktori – ekonomiskais, politiskais un likumdošanas. Tieši atšķirības biznesa vidēs nosaka to, kā ārvalstu uzņēmumiem iekļauties valsts tirgū, ņemot vērā visas vides atšķirībās.

Ekonomiskā vide.
Pastāv vairākas iespējas, kā virzīt ekonomiku valstī. Iedala tirgus ekonomiku, komandekonomiku un jaukto ekonomiku.
Tirgus ekonomika – visa ražošana šādā ekonomikas sistēmā ir privātīpašumā. Cenu un produkcijas apjomu nosaka pieprasījuma un piedāvājuma attiecība. Jebkādas izmaiņas ir tieši atkarīgas no pieprasījuma vai piedāvājuma izmaiņām, kā to raksturo pieprasījuma-piedāvājuma līdzsvars. Tirgus netiek ierobežots, pieprasījuma vai piedāvājuma apjoms netiek veidots mākslīgi. Vienīgi gadījumos, kad atsevišķā nozarē pastāv monopols vai oligopols, var tik vērotas cenu vai apjoma svārstības neatkarīgi no pieprasījuma vai piedāvājuma.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants