Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Biheiviorisms', 1.
  • Referāts 'Biheiviorisms', 2.
  • Referāts 'Biheiviorisms', 3.
  • Referāts 'Biheiviorisms', 4.
  • Referāts 'Biheiviorisms', 5.
  • Referāts 'Biheiviorisms', 6.
  • Referāts 'Biheiviorisms', 7.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Biheiviorisms    3
2.  Eksperimenti    5
3.  Secinājumi    7
4.  Izmantotā literatūra    8
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Manuprāt, biheiviorisms tiek diezgan plaši lietots ikdienā arī mūsdienās, bet mēs paši to nenojaušam, jo neiedziļināmies tajā ko darām. Es neuzskatu, ka ir labi, ka ar biheiviorisma palīdzību var izveidot fobijas. Mazam bērnam tā var būt bērnības trauma uz visu atlikušo dzīvi, lai gan izveidojusies fobija ar laiku vairs nav tik izteikta, kā „Mazā Alberta” gadījumā, tas tāpat atstāj iespaidu uz cilvēku.
Protams, ir arī pozitīvas īpašības biheiviorismā. Ir iespējams iemācīt dzīvniekiem noteiktus refleksus ar kuru palīdzību viņi var, piemēram, dabūt ēdienu vai atnest saimniekam dažādas lietas. Biheiviorismu arī izmanto mācoties valodas un ne tikai.
Biheiviorisms var būt noderīgs dažādās briesmu situācijās. Piemēram, ja cilvēks ir mācījies pašaizsardzību un redz, kā uzbrucējs rīkosies, tad cilvēka atbildes reakcija būs precīza un veiksmīga, jo tas ir iegājies refleksos.
Tāpat biheiviorisms var būt traucējošs, jo cilvēks nekontrolē savu rīcību. Tas viss cilvēkam ir refleksos un briesmu situācijās, kad ir iespējams izglābties, cilvēka reakcija var būt neprognozējama un viņam pašam nekontrolējama, kas var apdraudēt arī citus cilvēkus.
Es nepiekrītu arī, ka, lai izpētītu biheiviorismu, tiek izmantoti cilvēki, īpaši bērni, jo katrs eksperiments atstāj kaut kādas sekas un bērni var gūt bērnības traumas. Un tas viss tikai tāpēc, ka psiholoģija ir jāuztver ka zinātne un katrs grib izpētīt un atklāt kaut ko jaunu.

Atlants