Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū un galējais derīgums', 1.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū un galējais derīgums', 2.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū un galējais derīgums', 3.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū un galējais derīgums', 4.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū un galējais derīgums', 5.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū un galējais derīgums', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Tā kā jebkurš vienkāršotā tirgus modeļa dalībnieks ir saistīts ar mājsaimniecību, tad svarīgi ir atcerēties, ka tieši mājsaimniecības ir pieprasījuma veidotājs tirgū. Mājsaimniecības ir patērētājs, kas pērk tirgū preces un pakalpojumus savam patēriņam, līdz ar to patēriņš ir iegādāto mantu izmantošana, lai apmierinātu savas vajadzības. Svarīgi ir zināt, kā mājsaimniecības saņem un izmanto līdzekļus, par kuriem iegādāties pakalpojumus un preces, tas ir – naudu. Galvenie patērētāju ienākumu iedalījumi jeb ienākumu funkcionālā sadale ir: darba alga vai atalgojums par darbaspēka pakalpojumiem; rente – samaksa par zemes vai cita īpašuma lietošanu; procentu maksājumi – samaksa par naudas aizņēmumu; peļņa – ienākumi, ko saņem uzņēmēji no preču un pakalpojumu pārdošanas tad, ja tas pārsniedz ražošanas un pārdošanas izmaksas. Tāpat par ienākuma avotiem tiek uzskatīti transfertmaksājumi jeb pensijas un pabalsti.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants