Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Efektīvs skolas pedagoģiskais process', 1.
  • Referāts 'Efektīvs skolas pedagoģiskais process', 2.
  • Referāts 'Efektīvs skolas pedagoģiskais process', 3.
  • Referāts 'Efektīvs skolas pedagoģiskais process', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Efektivitāte skolā, manuprāt nozīmē to, ka mācību process tiek organizēts tā, lai skolēni pēc iespējas labāk varētu apgūt zināšanas, prasmes un iemaņas. Lai mācīšanās sagādātu prieku, radītu vēlmi apgūt kādu priekšmetu padziļināti. Lai tas viss tā būtu, tiek izmantoti efektīvi līdzekļi, kas to nodrošina. Manuprāt, būtiska ir gan kvalitāte, gan kvantitāte. Tas ir, lai efektīvāk un kvalitatīvāk varētu apgūt pēc iespējas vairāk mācību priekšmetu.
Lai varētu nodrošināt efektivitāti skolā, ir jāzina, kas ir skolas pedagoģiskais process, kāds tas ir pašlaik un ko tur vajag mainīt vai pilnveidot. Pedagoģiskais process ir pašattīstoša un pašregulējoša visu tā subjektu mijdarbība, kas vērsta uz katra mijdarbības subjekta pašattīstības iespēju un apstākļu radīšanu. Tātad, būtiska ir mijdarbība. Tas nozīmē, ka katram mijdarbības subjektam ir vienāds mērķis, katrs palīdz ar savu darbu, lai sasniegtu šo kopējo mērķi. Mērķis var būt sākotnēji tikai vienam indivīdam, kurš, lai realizētu savu mērķi, pašattīstītos, izvēlas indivīdus, ar kuriem stāties mijdarbība. Lai šī mijdarbība notiktu, būtiski ir ieinteresēt arī pārējos uz šo mērķi. Tā, lai tas būtu arī viņu mērķis. No mijiedarbības nonākt līdz mijdarbībai. Zināmā mērā noder arī mijiedarbība, jo viena mērķa sasniegšanas procesā ir arī daudzi sīki mērķi, kas katram var būt savi, bet tas netraucē, ja, neatkarīgi no mērķiem un motīviem notiek kopējā mērķa īstenošana.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants