Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 1.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 2.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 3.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 4.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 5.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 6.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 7.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 8.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 9.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 10.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 11.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 12.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 13.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 14.
  • Referāts 'Motivācijas teorijas un to izmanošana menedžmentā', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    2
2.  Motivēšanas modeļi    3
3.  Satura motivēšanas teorijas    4
3.1.  A.Maslova vajadzību hierarhija un tās pielietošana menedžmenta praksē    4
3.2.  F.Hercberga divfaktoru teorija un tās pielietošana menedžmenta praksē    6
3.3.  D.Makkelanda ''pieredzes – vajadzības'' teorija un tās pielietošana menedžmenta praksē    7
4.  Norises motivēšanas teorijas    9
4.1.  Gaidu motivēšanas teorija un tās pielietojums menedžmenta praksē    9
4.2.  Taisnīguma motivēšanas teorija un tās pielietojums menedžmenta praksē    10
4.3.  L.Portera un E.Laudera motivēšanas teorija un tās pielietojums menedžmenta praksē    11
5.  Stimulējošās motivēšanas teorija    12
6.  Secinājumi un ieteikumi kā organizācijā uzlabot motivēšanu    14
7.  Izmantotā literatūra    15
Darba fragmentsAizvērt


Motivēšana ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus.
Motivācija ir cilvēku psiholoģiskais raksturojums, kas mudina cilvēku veikt konkrētu darbību, pildīt uzdevumu. Motivēšana ir menedžmenta process cilvēku ietekmēšanā, kurš balstās uz zināšanām par to, “kas uztur cilvēkus pie dzīvības”. Menedžments ir darbību komplekss, ieskaitot plānošanu, organizēšanu, motivēšanu un kontroli, kas ir vērsts uz organizācijas darbinieku, finansu, materiālu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai organizācijas mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti. Motivācija, savukārt, ir darbinieka apzināta ieinteresētība veikt noteiktu darbību. Uzskatu, ka darbinieks pats nav motivēts darbam. Lai viņu ieinteresētu pildīt uzdevumu, ir vajadzīgs ierosmju komplekss, ar kura palīdzību vadītājs panāk maksimālu darbinieka atdevi darbam. Darbinieka darbība ir atkarīga no trīs faktoriem:
1.Prasmes un spējām (iespējas veikt attiecīgu darbību);
1.resursiem (materiāli, instrumenti, iekārtas, informācija);
1.motivēšanas (būt ieinteresētam veikt attiecīgo darbu)
Ja darbiniekam trūkst prasmes vai zināšanu, lai veiktu kādu darbu, tad menedžeris parasti zina, kas jādara – jāpaaugstina kvalifikācija vai darbs jāuztic citam darbiniekam. Ja problēmas ir ar resursiem, tad arī aptuveni ir skaidrs – kaut kas jāmaina vai jāuzlabo.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants