Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.03.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kritiskā domāšana', 1.
  • Konspekts 'Kritiskā domāšana', 2.
  • Konspekts 'Kritiskā domāšana', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Šķirklis kritiskās domāšanas pieeja
Kritiskās domāšanas pieeja – sadarbības process, kas, izmantojot dažādus metodiskos paņēmienus, mērķtiecīgi tiek virzīts, lai attīstītu skolēnu kritiskās domāšanas prasmju sistēmu.
Kritiskās domāšanas pieeja ir komplekss process, kas balstīts uz dažādiem sadarbības modeļiem zināšanu un prasmju apguves procesā. Kritiskās domāšanas pieeja attīsta prasmes: strādāt ar informāciju; vērtēt; analizēt to; izvirzīt alternatīvus risinājumus; veidot savu argumentāciju un uzskatu sistēmas; pieņemt lēmumus; pamatot un ieņemt savu pozīciju; saskatīt jauniegūto zināšanu un pieredzes kontekstu ar apkārtējās pasaules norisēm; veicina atšķirīgu viedokļu pastāvēšanu; cienīt arī dažādo viedokļu pastāvēšanu.
(Nipers, J, Nipere, B. Kritiskās domāšanas modelis. Skolotājs, 2009/4)

KD pieejā skolēnu darba pamatelements ir izzinošu uzdevumu veikšana, t. i., domāšanas darbību apgūšana un attīstīšana. Paralēli tam skolēns veido savu attieksmju, orientācijas un vērtību sistēmu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants