Vērtējums:
Publicēts: 07.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Audzināšanas metodes', 1.
  • Konspekts 'Audzināšanas metodes', 2.
  • Konspekts 'Audzināšanas metodes', 3.
  • Konspekts 'Audzināšanas metodes', 4.
  • Konspekts 'Audzināšanas metodes', 5.
  • Konspekts 'Audzināšanas metodes', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Žukovs
Pārliecināšanas metodes.
Pārliecināšanas metodes ir skolēna apziņas, gribas ietekmēšanas paņēmieni, kas sekmē viņa pārliecības veidošanos. Pārliecināšanas metožu grupā galvenokārt izmanto vārdiskās metodes (ētiska pārruna, disputs, lekcija u.c.).
Pie pārliecināšanas metožu grupas pieder arī skolotāja individuālā pārruna ar skolēnu. Pārruna var būt sekmīga, ja, starp skolotāju un skolēnu nav psiholoģiskas barjeras. Tā var rasties, ja skolotājs subjektīvi novērtē skolēna rīcību, piedēvējot īstenībai neatbilstošus motīvus, ja pārkāpuma vērtējumi no skolotāj un skolēna viedokļa ir dažādi.

Zelmenis
Pārliecināšana.
Cilvēka apzinīgas un atbildīgas nostājas un rīcības pamatā ir viņa pārliecība.
Bērna domāšana vēl ir konkrēta, un viņu grūti pārliecināt ar vispārinātu faktu un likumsakarību palīdzību. Toties konkrētiem paraugiem viņš seko un ir pārliecināts, ka dara pareizi. Tāpēc parauga izvirzīšana ir izplatīts audzināšanas paņēmiens.
Paraugam seko tad, ja tas viņu skatījumā ir autoritāte, pret ko izjūt cieņu un simpātijas. Ietekmi un pedagoģisko rezultātu nosaka kontakts atdarināmā un atdarinātāja starpā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants