Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Eseja 'Mazumtirdzniecības apjoma samazināšanās', 1.
  • Eseja 'Mazumtirdzniecības apjoma samazināšanās', 2.
  • Eseja 'Mazumtirdzniecības apjoma samazināšanās', 3.
  • Eseja 'Mazumtirdzniecības apjoma samazināšanās', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsu ekonomikā vērojams pagrieziena punkts, jo ir mainījusies patērētāju uzvedība. Mazumtirdzniecības apjomi krītas un tas var atstāt iespaidu gan uz iekšzemes kopproduktu, gan inflāciju. Šī gada janvārī, salīdzinot ar 2007.gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājies par 0,7%, bet, salīdzinot ar pērnā gada decembri, vērojams mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums par 1,5%, informē Centrālās statistikas pārvalde. Īpaši apgrozījums samazinājies apģērbam, apaviem, patēriņš ievērojami krities specializētajos pārtikas, dzērienu un tabakas veikalos. Izteikts bija pārtikas tirdzniecības apjomu kritums, ko izraisīja inflācija. Salīdzinot ar pērnā gada decembri, janvārī apgrozījums pieaudzis farmaceitisko un medicīnisko preču un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecības uzņēmumos - par 2,5% pieaudzis nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika, par 22,1% - mēbeļu un mājsaimniecības priekšmetu veikalos, elektropiederumu un būvmateriālu mazumtirdzniecības nozarē - par 2,9%. Auto degvielas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums 2008.gada janvārī, salīdzinot ar 2007.gada decembri, samazinājies par 0,1%. Savukārt, salīdzinot ar 2007.gada janvāri, kritums veidoja 3,3%. Pieaugums bijis vienīgi tekstilizstrādājumu, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 6,8%, mazumtirdzniecībā pa pastu un interneta veikalos - par 0,7% un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā - par 0,3%.

Atlants