Vērtējums:
Publicēts: 12.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 1.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 2.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 3.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 4.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 5.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 6.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 7.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 8.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 9.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 10.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 11.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 12.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 13.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 14.
  • Referāts 'Bērnunami Latvijā un to darbības efektivitāte', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Bērnunami Latvijā    5
1.1.  Bērnunami ar sadalījumu pa vecuma grupām    5
1.2.  Bērnunami skolas un bērnunami profesionālās izglītības iestādes    5
1.3.  Ārstnieciski pedagoģiskie bērnunami    6
1.4.  Terapeitiskie bērnunami    6
1.5.  Audzināšanas nami, patversmes un dienas centri    7
1.6.  Nami bērniem un jauniešiem ar invaliditāti    7
2.  Bērnunamu audzināšanas sociāli pedagoģiskās koncepcijas    8
2.1.  Uz terapiju orientēti bērnunami    9
2.2.  Uz ģimeni orientētās bērnunama koncepcijas    10
Audzināšana bērnunamos    12
3.1.  Bērnunamu uzdevumi    13
3.2.  Sadarbība starp bērnunamu un ģimeni    13
  Nobeigums    14
  Izmantotā literatūra    15
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Darbs Latvijas bērnunamos ir sistematizēts un piemērots tam, lai bērns bērnunamā justos kā mājās.
Audzināšana bērnunamos ir vērsta uz to, lai bērns vispusīgi attīstītos un pēc bērnunama atstāšanas spētu iekļauties sabiedrībā un spētu dzīvot pilnvērtīgu dzīvi.
Lai darbs būtu produktīvs bērnunamam jāsadarbojas ar vairākām citām institūcijām- bāriņtiesu, policiju u. c. un kopīgiem spēkiem jārisina radušās problēmas ar bērna ģimeni vai bērnu, kas atrodas bērnunamā.
Bērnunamā jāstrādā gan psihologam, gan sociālajam pedagogam, lai sadarbojoties ar skolotājiem, bērniem un pārējo darbinieku kolektīvu veidotu piemērotu dzīves vidi un katrai bērnu grupai piemērotu mācību un brīvā laika pavadīšanas iespēju programmas.
Bērnunamos bērniem un jauniešiem ar invaliditāti svarīgi ir nodrošināt bērnunamu ar nepieciešamo inventāru, lai varētu veikt terapeitiskos pasākumus, iesaistīt jauniešus sporta aktivitātēs un dažādās citās aktivitātēs, lai bērns justos kaut kam vajadzīgs un varētu parādīt savas spējas.
Bērnunamos cenšas kompensēt audzināšanu ģimenē, tomēr bērnunams nekad neaizstās īsto ģimeni, tas var tikai modelēt ģimenes vidi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants