Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 21 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 1.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 2.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 3.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 4.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 5.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 6.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 7.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 8.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 9.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 10.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 11.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 12.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 13.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 14.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 15.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 16.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 17.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 18.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 19.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 20.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 21.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 22.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 23.
  • Referāts 'Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas būtība', 24.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
2.  Kriminoloģijas antropoloģijas pamatlicēji    6
3.  Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas norādes uz noziedznieku veidošanās procesu    10
3.1.  sociālo un bioloģisko elementu saistība noziedznieka personībā    10
3.2.  ģenētisko un psihofizioloģisko īpašību nozīme noziedznieka veidošanas procesā    16
4.  Kriminoloģijas antropoloģiskās skolas pozitīvās un negatīvās iezīmes    20
  Izmantotās literatūras saraksts    21
Darba fragmentsAizvērt

Antropoloģija (grieķu anthropos - cilvēks, logos - mācība) ir zinātne par cilvēkiem šī jēdziena visplašākajā nozīmē. Antropoloģija ir holistiska (visaptveroša, integrējoša) zinātne, jo pēta cilvēkus gan visos laikos, gan visās izpausmēs. Antropoloģija nodarbojas gan ar cilvēku bioloģijas, gan kultūras un sabiedrisko izpausmju pētīšanu. Tā pētī cilvēka izcelšanos un evolūciju (antropoģenēzi), cilvēka morfoloģisko struktūru, kā arī rasu, tautu, nāciju un cilšu izcelšanos, veidošanos un antropoloģisko sastāvu. Galvenās antropoloģijas nozares ir Bioloģiskā jeb Fiziskā antropoloģija un Kultūras jeb Sociālā antropoloģija1.
Tradicionālā atšķirība starp antropoloģiju un citām ar cilvēku izpēti saistītajām zinātnēm ir tā, ka antropoloģijā lielāks uzsvars tiek likts uz dažādu kultūru un sabiedrību salīdzināšanu. Līdz ar to antropologi agrākos laikos vairāk ir pievērsušies citu (nevis savu) sabiedrību izpētei. Latvijā līdz pat 1980-to gadu beigām antropoloģija tika definēta kā zinātne „par cilvēku izcelšanos un evolūciju (antropoģenēzi), cilvēka morfoloģisko struktūru, kā arī rasu, tautu, nāciju un cilšu izcelšanos, veidošanos un antropoloģisko sastāvu”. Tomēr mūsdienās šāds formulējums atzīstams par ārkārtīgi šauru, jo ietver sevī tikai vienu no bioloģiskās antropoloģijas izpausmēm .…

Autora komentārsAtvērt
Atlants