Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 1.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 2.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 3.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 4.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 5.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 6.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 7.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 8.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 9.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 10.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 11.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 12.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 13.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 14.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 15.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 16.
  • Referāts 'Didaktiskās pieejas izglītības praksē', 17.
Darba fragmentsAizvērt

3.Novērošana un iejaukšanās
Grupu novēro – skolotājs
Novērošana – novērošanas lapa
Uzvedība – tiks novērotas bērnu spējas darboties katrā no priekšmetiem, un intelektuālo spēju attīstība priekšmetos (kritērijus skatīt 1.pielikumā)
Rotaļnodarbības plāns ir balstīts uz montesorī metodes principa, kas veicina bērna mācīšanos un aktīvu iesaistīšanos izziņas procesā, šajā gadījumā plāns veicinās interesi par pasaules izzināšanu. Montesori didaktiskais materiāls ir veidots tā, lai tas organiski saplūstu ar bērna spējām un interesēm, kā arī tādā secībā, lai bērns justu tieksmi nepārtraukti izzināt vēl nezināmo. Darbošanās norit nepiespiesti, ar aizrautību un interesi, jo bērni izjūt iekšēju nepieciešamību darīt to, ko viņi paši izvēlas. „Palīdzi man to izdarīt pašam!” Skolotāja uzdevums ir parādīt bērnam, kā ar materiālu strādāt, sniegt atbalstu, ja tas nepieciešams, bet nedarīt bērna vietā. Bērns labāk atceras tad, ja ir ne tikai redzējis vai dzirdējis, bet ir izdzīvojis ar visām maņām un paveicis pats.
Brīva darbošanās ir Montesori pedagoģijas kodols. Bērni paši izvēlas, ar ko nodarbosies. Montesori skolotājs ir palīgs patstāvīgas personības attīstībā. Kad nepieciešams skolotājs dod padomu un palīdz bērnam pašam veikt uzdevumu. Skolotājs pacietīgi strādā ar bērnu un skaidro materiālu pielietojumu un atbalsta bērnu, ja tam nepieciešama palīdzība. Skolotājs veido arī bērnu attieksmi pret apkārtējo vidi un materiālu. Mācību plāna pamatā ir montesori metode, kurā bērns mācās darīt pats, skolotāja ir tikai kā palīgs, lai veidotu priekšstatu. Skolotājs nedara bērna vietā, bet bērns apgūst un dara pats. Tādējādi bērnam būs vieglāk uztvert informāciju par pasauli un cilvēkiem tajā. Pašam darot bērns apgūs valstis, iemācīsies lielāks mazāks nozīmi, veidos izpratni par to, kur atrodas mūsu valsts, kuras ir lielākās valstis pasaulē, kā arī iepazīs valstu kultūru, cilvēkus, valodu un visu pārējo, kas ietilpst ceļojumā apkārt pasaulei.

Autora komentārsAtvērt
Atlants