Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.06.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Klarnetes spēles pirmsākumi un attīstība Latvijā', 1.
  • Referāts 'Klarnetes spēles pirmsākumi un attīstība Latvijā', 2.
  • Referāts 'Klarnetes spēles pirmsākumi un attīstība Latvijā', 3.
  • Referāts 'Klarnetes spēles pirmsākumi un attīstība Latvijā', 4.
  • Referāts 'Klarnetes spēles pirmsākumi un attīstība Latvijā', 5.
Darba fragmentsAizvērt


Klarnete kā instrumants un tā spēles skola Latvujā ir ienākusi samērā vēlu ,tās spēles pirmsākumi Latvijā ir saistāmi ar 19 gadsimtu, kad dibināti dažādi orķestri un vairākas mūzikas skolas.
19. gadsimta pirmās puses muzikālā dzīve saistījās pārsvarā ar vācu viesmākslinieku koncertiem. Jāpiemin, ka Latvija atradas ļoti izdevīgā ģeogrāfiskā izkārtojumā. To laiku viesmākslinieku koncertēšanas mērķis nebija Latvija, bet gan Krievija. Mūziķi no dažādām Eiropas valstīm, braucot koncertēt uz Pēterburgu, Maskavu un citām pilsētām, visbiežak uz kādu brīdi apmetās arī Latvijā, jo tā atrodas tieši pa vidū šiem diviem galapunktiem. Rīga kā centrs tika izmantota ne tikai kā nakšņošanas vieta, bet arī kā iespējamā vieta koncertiem. Ar laiku tas kļuva par tradīciju un parādījās mākslinieki, kuri savas darbības mērķus saistīja ar Latvija.
19. gs. vidū tika dibināti orķestri, kuri Latvijā uzturējās un darbojās pastāvīgi. Tāds, piemēram, bija Rīgas vācu teātra orķestris. 1782.gadā tika dibināts Rīgas pilsētas teātris. Šajās darba vietās sākotnēji darbojās tikai vācu mūziķi. Var minēt vairākus vācu klarnetistus, kuru darbība vairāk vai mazāk bija saistīta ar Latviju: S. Rozbergs, K. Meisners, K. A. Rots, K. V. Štengels (1784 – 1863 ). K. V. Štengeļa profesionālā darbība trīs gadus bija saistīta ar Mītavu, vēlāk Rīgas pilsētas teātri.

Autora komentārsAtvērt
Atlants