Vērtējums:
Publicēts: 10.12.2002.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 1.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 2.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 3.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 4.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 5.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 6.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 7.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 8.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 9.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 10.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 11.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 12.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 13.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 14.
  • Referāts 'Tirgus līdzsvars', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Tirgus līdzsvara veidošanās    4
  Piedāvājuma un pieprasījuma tirgus līdzsvara cena    5
  Tirgus līdzsvara neiestāšanās    6
  Pieprasījuma un piedāvājuma līkņu pārbīdes ietekme uz tirgus līdzsvaru    7
  Nodokļu ietekme uz līdzsvara stāvokli    9
  Subsīdiju ietekme uz tirgus līdzsvara stāvokli    12
  Tirgus līdzsvara stabilitāte    13
  Secinājumi un priekšlikumi    14
  Izmantojamās literatūras saraksts    15
Darba fragmentsAizvērt

Tirgus līdzsvars ir jēdziens, ar kuru ļoti bieži sastopamies runājot par piedāvājumu un pieprasījumu, kā arī par daudzām citām tēmām, kas saistītas ar ekonomiku.
Līdzsvars apraksta situāciju, kad nav ietekmes spēku /iemeslu/, lai tas mainītos. Nevienam nav nekāda stimula mainīt rezultātu - cenu vai daudzumu piedāvājuma un pieprasījuma gadījumā.
Tirgus līdzsvars ir ļoti svarīgs priekšnosacījums sekmīgai valsts ekonomikai, kā arī uzņēmumu attīstībai un iedzīvotāju labklājībai, protams, tas nav vienīgais nosacījums, bet neskatoties uz to, tirgus līdzsvaram ir liela nozīme.
Katrs ekonomikas modelis, ieskaitot arī piedāvājuma un pieprasījuma modeli, kas nosaka preču cenu un daudzuma līdzsvaru tirgū, veidots no trīs veida attiecībām: identitātēm, rīcības attiecībām un līdzsvara attiecībām.
Gan uzņēmumi, gan mājsaimniecības ir ieinteresētas, lai būtu tirgus līdzsvars. Tas ir tāpēc, ka ražotājs ir ieinteresēts pārdot pēc iespējas vairāk saražotās produkcijas, bet mājsaimniecības vēlas iegādāties preces par iespējami zemāku cenu.

Strādājot ar darbu par tirgus līdzsvaru , sastapos ar dažādiem materiāliem par tirgus līdzsvaru un tirgu. Ļoti svarīgi bija saprast tirgus uzbūves pamatprincipus, jo tieši tirgus līdzsvars ir tā tēma, kas ietver gan pieprasījumu un piedāvājumu, gan tirgus līdzsvaru, kā arī tirgus līdzsvara cenu un līdzsvara pieprasījumu.
Tirgus līdzsvars veidojas atkarībā no pieprasījuma un piedāvajuma proporciju līdzsvara.
Pieprasījuma un piedāvājuma līknes rāda cik lielu daudzumu pircēji iegādāsies un pārdevēji piedāvās par dažādām cenām, taču šīs līknes pašas par sevi nenorāda, kad pircēju un pārdevēju viedokļi sakritīs, un pie kādas cenas. Šo procesu uzskatāmi var attēlot grafiski, abas līknes savienojot vienā grafikā, kur tās krustosies tikai vienā punktā, kurā veidojas tirgus līdzsvars.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants